Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

wordpress

bewerkt zo 15 jun 2014 in CMS Posts: 91
hallo, nu heb ik hier en daar gelezen over wordpress, nu vind ik het eigenlijk wel interresant, nu heb ik wordpress geinstalleerd en het werkt...maar nu heb ik gelezen over dingen veranderen dat ik het e.e.a. moet veranderen..

kan je nu ook een eigen ontwerp maken..? of gaat alles via de templates..?
want ik probeerde gister dingen te veranderen, dus de bestandsnaam omzetten naar 777 en daarna weer naar de orginele naam omdat hackers er iets mee zouden kunnen..niet dat mijn site zo belangrijk is voor hun..want de dingen veranderen lukte toch niet als ik in css style zat te proberen..maar daar zal ik uiteindelijk ook wel uitkomen.

is een wordpress site nou beter in jullie ogen, of gaan jullie echt voor het eigen ontwerp...wat is nou het beste..?

ik ga eerst eens wat boeken halen om het een beetje door te krijgen, want het lijkt me wel leuk...

thnx

Reacties

  • PMPosts: 732
    Betreffende je vraag is wordpress beter ?

    Het licht helemaal wat je wilt gaan doen met je website,
    Op een van mijn sites gebruik ik wp, puur omdat ik destijds weinig tijd had voor developing en ik meer tijd nodig had voor het schrijven van artikelen stak.

    Maar heb je maar een site van bv. een paar artikelen, en je bezit genoeg tijd voor dveloping en scripting dan zou ik zelf ervoor gaan om een eigen cms te maken.

    Wordpress werkt met templates.
    Ik zou dan gaan zoeken naar een template (zijn genoeg gratis te krijgen) en pas deze dan aan naar eigen wens.
    Als je een beetje de weg weet met wp dan kun je ook een eigen template maken, maar daar is toch wel wat kennis en tijd voor nodig.

    Doordat wp zo veel wordt gebruik zijn er natuurlijk ook veel hackers, voor een eigen cms is dat minder.
    Maar er zijn genoeg mogelijkheden om je wp degelijk te beveiligen.

    Tja wat is nu het beste?
    Weinig tijd en scripting ervaring kies dan voor wp, met de nodige plugins.
    Veel tijd en ervaring betreffende php etc. ga dan voor een eigen cms.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef:
    Maar heb je maar een site van bv. een paar artikelen, en je bezit genoeg tijd voor dveloping en scripting dan zou ik zelf ervoor gaan om een eigen cms te maken.

    Wordpress werkt met templates.
    Ik zou dan gaan zoeken naar een template (zijn genoeg gratis te krijgen) en pas deze dan aan naar eigen wens.
    Als je een beetje de weg weet met wp dan kun je ook een eigen template maken, maar daar is toch wel wat kennis en tijd voor nodig.

    Doordat wp zo veel wordt gebruik zijn er natuurlijk ook veel hackers, voor een eigen cms is dat minder.
    Maar er zijn genoeg mogelijkheden om je wp degelijk te beveiligen.

    Tja wat is nu het beste?
    Weinig tijd en scripting ervaring kies dan voor wp, met de nodige plugins.
    Veel tijd en ervaring betreffende php etc. ga dan voor een eigen cms.
    ok bedankt is duidelijk antwoord....php is niet mijn favoriete ding, vind ik wel heel lastig...:-) eigen cms, daar gaat ik nooit uitkomen, daar is mijn kennis nog te pril voor..eerst maar het een en dan het ander, als ik denk dat ik het ene begrijp dan is er weer wat anders, alles is constant in beweging, maar wel erg leuk om te leren...k krijg nu wat boeken voor wp eerst maar eens leren en oefen vooral veel oefenen, maar komt goed.

    thnx

  • PMPosts: 732
    Belangrijk is om er voor te zorgen dat je wp zoveel mogelijk beveiligd.

    Bv. een tip, plaats in je wp-config.php deze regel: define('DISALLOW_FILE_EDIT',true);
    Plugins in themes kunnen zo geen veranderingen door voeren aan je systeem.
    Of de meest gebruikte beheerders naam voor in te loggen is admin, dus niet aan te raden :)

    En wat vaak gebeurt dat men diverse plugins gaat instaleren, ik werk met een tweede wp en hier installeer ik een plugin.
    Ben ik dan van mening dat deze plugin waardevol is dan installeer ik hem pas in mijn draaiende wp
    Dit geld ook voor themes, kijk eerst of hij werkt en het gene is wat je zoekt en dan pas gebruiken in je wp die online staat.

    Maar je kunt hier altijd vragen stellen, dus je zult er toch wel uitkomen met de tijd.

    Suc6, en vooral veel plezier.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Als ik het even mag opmerken zou ik niet voor Wordpress gaan maar eens gaan kijken naar Joomla en dan gelijk voor versie 3 gaan.
    Templates zijn er genoeg te vinden en met een beetje basis kennis van css makkelijk aan te passen. Het zelf maken is iets moeilijker maar niet onmogelijk.
    Dekjam website techniek
    http://www.dekjam.nl
    KvK: 57623503
  • ReneV schreef: Belangrijk is om er voor te zorgen dat je wp zoveel mogelijk beveiligd.

    Bv. een tip, plaats in je wp-config.php deze regel: define('DISALLOW_FILE_EDIT',true);
    Plugins in themes kunnen zo geen veranderingen door voeren aan je systeem.
    Of de meest gebruikte beheerders naam voor in te loggen is admin, dus niet aan te raden :)

    En wat vaak gebeurt dat men diverse plugins gaat instaleren, ik werk met een tweede wp en hier installeer ik een plugin.
    Ben ik dan van mening dat deze plugin waardevol is dan installeer ik hem pas in mijn draaiende wp
    Dit geld ook voor themes, kijk eerst of hij werkt en het gene is wat je zoekt en dan pas gebruiken in je wp die online staat.

    Maar je kunt hier altijd vragen stellen, dus je zult er toch wel uitkomen met de tijd.

    Suc6, en vooral veel plezier.
    thnx voor hulp...plezier heb k er zker aan, want t gaat steeds beter

  • Dekjam schreef: Als ik het even mag opmerken zou ik niet voor Wordpress gaan maar eens gaan kijken naar Joomla en dan gelijk voor versie 3 gaan.
    Templates zijn er genoeg te vinden en met een beetje basis kennis van css makkelijk aan te passen. Het zelf maken is iets moeilijker maar niet onmogelijk.
    kan ik ook eens kijken, maar daar begrijp ik nog helemaal niet veel van, maar ik zal eens gaan kijken...thnx voor tip

  • Dekjam schreef: Als ik het even mag opmerken zou ik niet voor Wordpress gaan maar eens gaan kijken naar Joomla en dan gelijk voor versie 3 gaan.
    Templates zijn er genoeg te vinden en met een beetje basis kennis van css makkelijk aan te passen. Het zelf maken is iets moeilijker maar niet onmogelijk.
    joomla idd makkelijker denk ik...zoals ik nu ziet

  • PMPosts: 732
    Joomla is sinds versie 3 wel gevorderd maar er zitten nog veel haken aan.
    Zoek maar eens in google Wordpress versus Joomla, en dan sorteren op recent.

    Maar proberen zou ik het zeker een keer, en dan zie je wel wat je het beste licht en waar je het beste mee weg kunt.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef: omla is sinds versie 3 wel gevorderd maar er zitten nog veel haken aan.
    Zoek maar eens in google Wordpress versus Joomla, en dan sorteren op recent.

    Maar proberen zou ik het zeker een keer, en dan zie je wel wat je het beste licht en waar je het beste mee weg kunt.
    nou heb je het me moeilijk gemaakt rene v....verdorie..wordt nog een host nemen, en joomla erbij proberen hahaa..morgen krijg ik iig boeken met wordpress...thnx voor info jullie

  • PMPosts: 732
    :) een extra host is niet nodig, Xampp draait op de pc.


    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef:



    :) een extra host is niet nodig, Xampp draait op de pc.

    kijk zoveel verstand heb k ervan.....maar beetje bij beetje snap k t beter....k moet nog ff gerduld hebben

  • PMPosts: 732
    We zullen zeggen, Geduld is een schone zaak :)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef: We zullen zeggen, Geduld is een schone zaak
    En vragen staat vrij.
    Volgens Webdesigner is Joomla nu ook een keuze die ze ernstig promoten terwijl het blad toch heel veel publiceert ten behoeve van Wordpress.

    Dekjam website techniek
    http://www.dekjam.nl
    KvK: 57623503
  • Dekjam schreef:
    En vragen staat vrij.
    Volgens Webdesigner is Joomla nu ook een keuze die ze ernstig promoten terwijl het blad toch heel veel publiceert ten behoeve van Wordpress.

    thnx...nou vragen doe ik wel, jullie snappen het allemaal...dus ben hier aan het goede adres...
  • mars schreef: jullie snappen het allemaal..
    Nee, we doen als of we veel weten ;-)
    Iedere dag leer ik, gelukkig, nog steeds bij.

    Dekjam website techniek
    http://www.dekjam.nl
    KvK: 57623503
  • PMPosts: 732
    Leren doen we allemaal nog denk ik zo, en van proberen en fouten maken leer je het meeste.

    Wat betreft het CMS, het is alleen maar een plus punt als Joomla beter wordt, door meerdere goede cms systemen blijft niet altijd een aan de top staan "groeien", maar krijg je een bepaalde concurrentie waardoor beide groeien.
    Dit is weer een groot voordeel voor de gebruikers.

    Een ander nadeel, wat groeit en populair is wordt ook graag gehackt.
    En ik ben dan ook van mening, wil je leren wil je kennis op doen maak dan je eigen systeempje.

    In ieder geval suc6
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.