Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

onofficiele facebook pagina

bewerkt za 19 mrt 2016 in Algemeen Posts: 879
In het zwembad waar ik werk is er na verloop van tijd een onofficiele facebook pagina ontstaan ( als gevolg van interesse van facebook gebruikers zoals ik begrijp). https://www.facebook.com/pages/Zwembad-de-Wisselslag/200966766602336
Aan onze bedrijfsleider werd door afdeling Communicatie geadviseerd om een facebook pagina aan te maken om het zwembad wat meer te promoten via social media. Kan deze pagina nu worden beheerd en worden geclaimed door bijvoorbeeld de bedrijfsleider van het zwembad? Zover ik begrijp heeft deze onofficiele pagina geen beheer en ook geen admin. Zij wilde zelf al een facebookpagina opzetten maar kwam erachter dat er al eentje was van het zwembad, de onofficiele. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Reacties

  • PMPosts: 732
    Als alles onofficieel is, hoe komen dan de foto's op deze fb pagina ?
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt ma 21 mrt 2016
    PMPosts: 879
    zover ik begrijp maakt facebook zelf pagina's aan (onofficiele dus) als mensen bepaalde interesses delen. Als een groep mensen die vrienden zijn van elkaar vaak het woord Zwembad De Wisselslag gebruiken in hun communicatie, dan maakt facebook er op den duur een pagina van. Die pagina wordt door niemand beheerd. Iedereen kan er wel allerlei foto's en teksten opzetten, op de tijdlijn dan. En a ls je li boven een logo plaats op de plaats waar het moet, dan krijg alleen jij die te zien zover ik het begrepen heb. Anderen niet. Die kunnen daar weer een ander logo neerzetten. Maar het blijft dezelfde pagina. En als die pagina jouw zwembad betreft (of reataurant of wat dan ook) , heb je er als bedrijfsleider graag de controle over. Dat kan ik me voorstellen.
    En dat blijk je dus niet zomaar te kunnen claimen. Als ik dit hier allemaal lees hebben vele mensen daar dus blijkbaar last van en facebook geeft geen antwoord op hun vraag: https://www.facebook.com/help/community/question/?id=649876991815701
  • PMPosts: 732
    Ja zo te zien doet fb waar ze zin in hebben.
    Vraag me alleen af of dit zomaar mag?
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt wo 23 mrt 2016
    PMPosts: 879
    Ja ik denk dat ze wettelijk gezien niets strafbaars doen. Anders waren er al lang wat rechtzaken geweest. Maar feit is dat je een bedrijf of instelling in de media brengt zonder dat de eigenaar hiervoor toestemming heeft gegeven. Facebook is er natuurlijk niet verantwoordelijk voor wat iedereen op die site zet, qua commentaar en ook afbeeldignen. Wat wel een discussiepunt is dat ze anderen de mogelijkheid geven om het bedrijf of instelling verder onder de aandacht te brengen met leuke of minder leuke comments en dat zonder dat de eigenaar daar ook maar enige invloed op heeft.
    Zoals ik in die review lees hebben sommige eigenaren een nieuwe facebook page gemaakt waar ze zelf wel het beheer over hebben maar die wordt vaak ondergesneeuwd door de andere niet officiele omdat die al zoveel likes heeft en content dat die meer bezocht wordt dan de officiele. Dat is natuurlijk erg frustrerend.
    Als facebook het fair zou spelen zouden ze m.i moeten zeggen: Toon aan dat jij de wettelijke eigenaar bent van dat bedrijf of instelling en wij zorgen er dan voor dat jij die site kunt gaan beheren.
    En het hele punt is denk ik dat ze daar geen tijd of energie in willen steken omdat het veel werk met zich meebrengt.
    En ik denk ook dat ze van particulieren of bedrijfseigenaren die iets willen claeimen echt neit wakker liggen. Ze worden pas wakker als het openbaar ministerie er zich mee gaat bemoeien. Dan zullen ze wel moeten.
  • PMPosts: 732
    Ze hebben genoeg rechtszaken aan hun kont hangen, maar hier liggen zij niet wakker van.
    Hier en daar kost het hun een paar dollar, maar uitgave zijn nog altijd stukken minder als inkomsten!
    Dus wakker liggen doen ze al helemaal niet.

    Daarom adviseer ik altijd mijn klanten, als je een website domein of bedrijf op zet, registreer je bij allee socialmedia instellingen, al doe je er niks op publiceren maar de naam is dan al van jou.
    nuet
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.