Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

aanroepen pagina

bewerkt di 1 dec 2015 in Algemeen Posts: 732
Als ik een pagina aanroep www.domein.nl/pagina is er geen probleem.
Als ik het als volgt aanroep www.domein.nl/pagina/ is er een probleem krijg ik een error.

Nu wil ik dit ongedaan maken, moet de oplossing is htaccess of in php script aanpassen ?
If it's not fun, you're not doing it right!

Reacties

  • PMPosts: 879
    vlg mij is dit idd een rewrite issue dat je in .htaccess kunt "fixen"
  • bewerkt wo 2 dec 2015
    PMPosts: 732
    Mijn huidige htaccess
    Options +FollowSymlinks
    RewriteEngine On
    RewriteBase /

    RewriteRule ^(cms)($|/) - [L]
    RewriteRule ^$ /home [L]
    RewriteRule ^([-a-z0-9_]+)?$ /index.php?page=$1 [NC,QSA]
    RewriteRule ^([-a-z0-9_]+)/([-a-z0-9_]+)?$ /index.php?page=$1&subpage=$2 [NC,QSA]
    RewriteRule ^([-a-z0-9_]+)/([-a-z0-9_]+)/([-a-z0-9_]+)?$ /index.php?page=$1&subpage=$2&post=$3 [NC,QSA]
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt wo 2 dec 2015
    PMPosts: 415
    aan het einde van je rewriterule vlak voor de ? een slash zetten
    dus zo iets:
    RewriteRule ^([-a-z0-9_]+)/? $ /index.php?page=$1 [NC,QSA]

    Dat vraagteken wil zeggen dat voorgaande voorwaarde (een slash in dit geval) optioneel is.
    Verder zit je htaccess verkeer in elkaar, je moet altijd van lang naar kort rewriten, eg:
    RewriteRule ^([voorwaarde]+)/([voorwaarde]+)/(voorwaarde)/?$	/index.php?voorwaarde1=$1&voorwaarde2=$2&voorwaarde=$3
    RewriteRule ^([voorwaarde]+)/([voorwaarde]+)/?$ /index.php?voorwaarde1=$1&voorwaarde2=$2
    RewriteRule ^([voorwaarde]+)/?$ /index.php?voorwaarde1=$1

    Editttt [offtopic], kleurtjes mogelijkheden in de editor zou ook wel handig zijn om een en ander te benadrukken, nu heb ik bold en underlined gebruikt voor "/?", maar dan moet je wel h????l erg goed kijken om dat te zien.
    nuet
  • bewerkt wo 2 dec 2015
    PMPosts: 879
    vinTage schreef:: Editttt [offtopic], kleurtjes mogelijkheden in de editor zou ook wel handig zijn om een en ander te benadrukken, nu heb ik bold en underlined gebruikt voor "/?", maar dan moet je wel h????l erg goed kijken om dat te zien.
    Goed plan. Die mogelijkheid is er
    In het blauw
    In het groen
    In het geel
    In het orange
    In het paars
    Die mogelijkheid is er
    // etc...

    Zal die hierboven bij de buttons bijvoegen
    vinTage
  • bewerkt wo 2 dec 2015
    PMPosts: 732
    Thanks, alweer een stap verder.
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.