Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Class 'HttpRequest' not found

bewerkt di 11 aug 2015 in PHP, MySQL Posts: 48
Ik ben naar een andere host aan het overstappen. Heb daar nu een test account en dat werkt wel goed.


Bij de oude host draaide php server 5.2.5.

Bij de nieuwe host draaide php server 5.4.0.


Ik krijg NU de volgende melding:

Fatal error: Class 'HttpRequest' not found in import_csv.php on line 22.


Dit betreft de volgende php code:


$r= new HttpRequest ("url", HttpRequest::METH_POST);

Ik veremoed dat dit met de nieuwere php versie te maken heeft en hoop dat het een simpele oplossing heeft.


Alvast Bedankt, Kees

Reacties

  • PMPosts: 732
    Heb je zelf toegang tot php bij je nieuwe host provider?
    dan kun je de php_http.dll "voor de huidige php versie" laden en je probleem is opgelost
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Bedankt voor de reaktie.

    Ik weet niet of dat zou werken, maar ik denk het probleem via get_file_contents opgelost te hebben.

    In ieder geval voor 1 van de plaatsen met een probleem (en die oplossing werkt ook in php 4.4.9, wat ik intern gebruik).
  • PMPosts: 732
    Als altijd beste als je uptodate werkt, dus nieuwste php versie intern gebruiken.
    Dit scheelt namelijk een verg werk als je alles achteraf snel moet oplossen.
    Maar je provider moet dan ook mee werken, en een goede provider is ook altijd uptodate ;)
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.