Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

corners li tag niet in code, wel geparsed

bewerkt za 27 dec 2014 in PHP, MySQL Posts: 879
Ik bergrijp het volgende niet goed; onderstaand stukje code waarin li tags gemaakt worden binnen de ul.
In de broncode kan ik zien dat er eerst een ul wordt geparsed, daarin de li tags met eind li tags en wederom de eindtag ul
Toch zie ik in dit stukje code nergens dat er een eindtag li staat, maar hij wordt wel geparsed. Hoe kan dit?

echo '<div class="Box Leaderboard">';
echo '<h4>' . $this->Title . '</h4>';
echo '<ul class="leaderbord">';
foreach($this->Data as $Leader) {

// Don't show users that have 0 or negative points
if($Leader->Points <= 0) {
break;
}

echo Wrap(
UserPhoto($Leader). ' ' .
UserAnchor($Leader).
Wrap(
Wrap(Plural($Leader->YagaPoints, '%s Point', '%s Points'), 'span', array('class' => 'Count')),
'span',
array('class' => '')),
'li');
}

echo '</ul>';
echo '</div>';

forum.webprofis.nl/badges/detail/1/what-did-i-just-do
In de re kolom als je in de broncode kijkt zie je wel de eindtags netjes staan
Getagd:

Reacties

  • Zit waarschijnlijk gewoon ergens ingebouwd in die Wrap class?
  • bewerkt wo 7 jan 2015
    PMPosts: 879
    idd, dat moet haast wel, je bent toch anders gewoon verplicht om

    echo '<li>';
    en




    echo '</li>';
    te doen
  • Ja, maar ik ken die class niet, en waarschijnlijk kijken ze of je starttag is afgesloten, zo niet, proppen hun het ertussen.

    [beetje offtopic en waarschijnlijk weet je het wel, maar voor het geval dat je het niet wist]...
    Als je in de broncode kijkt van je browser (bv: ctrl+u) dan zie je de ??chte broncode, inspecteer je echter met firebug, dan zie je de geparste broncode....

    In je online voorbeeld staat die afsluitende ul ook in de echte broncode, dus wordt die ZEKER ergens aangemaakt (mijn gok was dus in je wrap class)
  • bewerkt wo 7 jan 2015
    PMPosts: 879
    ja dat klopt, in de code hierboven zie je ook dat de begin en eindtag vanowel de div als de ul geparsed wordt met een echo,
    Alleen die li tags zie ik nergens en toch staan ze er in de broncode
    Althans: die list wordt hier gemaakt:

    Wrap(Plural($Leader->YagaPoints, '%s Point', '%s Points'), 'span', array('class' => 'Count')),
    'span',
    array('class' => '')),
    'li');
    Maar ik zie nergens de < en > en /> staan, dus dat moet idd wel in de Wrap zitten
    Ik zal eens ff gaan kijken met Firebug om verschil te zien
  • bewerkt za 27 dec 2014
    PMPosts: 415
    volgens mij Wrap(t) die class ook gewoon wat er als 2e parameter wordt ingevoerd....

    Wrap ($meuk, 'span') zal hoogstwaarschijnlijk ipv lists gewoon spans aanmaken..

    edit, mss niet de 2e, maar de laatste (voor zover ik zonder documentatie kan verzinnen)
    edit2, wat een onbenullige classes vind ik dit zeg!! ;-) WIE wil er zo iets hergebruiken? :p
    nuet
Login of Registreer om te reageren.