Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

click event

bewerkt zo 7 dec 2014 in Javascript, jQuery etc.. Posts: 879
ben aan het zoeken hoe de event handler heet;
Je klikt op een button en er verschijnt een uitrol. "Normaal" is het zo dat als je buiten de uitrolarea klikt de uitrol weer verdwijnt, maar nu moe tik op de button klikken wederom voordat ie verdwijnt
Dat heeft toch te maken met een event handler?

Reacties

  • PMPosts: 732
    Ja meestal wel, waar gaat het precies over ?
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt zo 7 dec 2014
    PMPosts: 879
    als je op forum.webprofis.nl re boven op een van de iconen klikt dan verschijnt er dus een dropdown. De enige manier om die dropdown weer te laten verdwijnen is wederom op het icoontje klikken. Ik wil het zo maken als je ergens anders in de pagina clickt de dropdown ook verdwijnt.
    Vlg mij heeft dat te maken met die modal dialog van Bootstrap...
    ik ben hier mee aan het exeperimenteren maar die geeft geen resultaat (staat in custom.js van bootstrap)
    t(document).on("click.bs.modal.data-api",'[data-toggle="modal"]',
    Als ik die nu op off zet geeft dat geen resultaat
    t(document).off("click.bs.modal.data-api",'[data-toggle="modal"]',
  • PMPosts: 879
    probleem gevonden: had niet met bootstrap te maken maar zat in een javascript (global.js)

    - $(document).delegate('#Body', 'click', function() {
    + $(document).delegate(document, 'click', function() {
    De #Body moest vervangen worden door document
  • PMPosts: 732
    Bij bootstrap is standaard dat popup verdwijnt als men ergens anders klikt.
    Wat ik een groot nadeel vindt aan de bootstrap themes voor vanilla dat ze in de source werken, dus bv in bootstrap.css en niet alles in een custom.css zetten, dit ook met javascripts.

    Dit is ook bijvoorbeeld de reden dat je icons niet echt mooi werken zodra je er een in wilt plaatsen.
    Ze laden wel fontawesome, maar hebben weer iets aangepast waardoor je steeds een stukje css moet gebruiken voor een standaard icoon.

    Nadeel hiervan is, dat je nooit op een gemakkelijke manier een update kunt uitvoeren.
    Ik heb dan ook zo iets, laat plugins met rust en indien je eist wilt veranderen doe dat dan doormiddel van een custom.css of .js
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.