Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

xampp / wamp htaccess

bewerkt wo 3 dec 2014 in Apache, .htaccess, php.ini Posts: 732
Iemand ervaring hoe je de htaccess kan gebruiken.
Heb een map (website) in de map (xampp\htdocs) aangemaakt, waar ik de website heb staan.
Maar hij pikt het niet om mijn htaccess (rewriteRule) te gebruiken?

Bvd.
If it's not fun, you're not doing it right!
Getagd:

Reacties

  • ik maak best veel (altijd, op admin pages na) gebruik van htacces, maar nooit van xampp, dus mijn antwoord zal je misschien moeten vertalen naar de boom van jouw server.

    In wamp (wat ik altijd gebruikte (maar niet meer kan omdat ik al een zooi maanden in veilige modus moet draaien)) kon ik gewoon in de root (die dir heet www) een htaccess gebruiken voor mijn hele server.
    Als ik dieper wilde, dan maakte ik een subdomein aan (klooien in je vhost.conf) en dan had ik weer een nieuwe 'root'.

    Verder kun je even checken of je htaccess wel gevreten wordt, door even een 404tje aan te maken?
  • PMPosts: 732
    Heb je destijds iets aangepast in een config bestand?
    Want heb nu ook wamp lopen, maar nog steeds pikt hij mijn htaccess niet.

    Ook als ik in wamp onder (Your Projects) op een project klik (een map met de naam test gemaakt in de map www) zegt hij server niet gevonden.
    Ga ik nu naar localhost/test/ dan doet hij het wel.

    Bvd.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Je wilt subdomeinen maken bedoel je?
    Dan moet je ook je host file aanpassen.
    Hier is een snelle uitleg

  • PMPosts: 879
    heb je de loadmodule wel actief staan in Apache/httpd.conf?
    Daar moet ergens een regel staan:
    #LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
    # ervoor weghalen
  • PMPosts: 732
    Load module rewrite staat aan.
    Stappen gedaan in de link van vinTage
    Alles herstart.

    De namen (mappen) onder Your Products dan geeft hij aan kan server niet vinden.
    Zet ik nu localhost/mijnwebsite dan laad hij de website, maar er gaat nog steeds iets fout indien ik een link klik met href /contact
    Hij gaat dan naar localhost/contact en niet naar localhost/mijnwebsite/contact

    Dit is mijn htaccess


    Options +FollowSymlinks
    RewriteEngine On
    RewriteBase /

    RewriteRule ^(cms)($|/) - [L]
    RewriteRule ^$ /home [L]
    RewriteRule ^([-a-z0-9_]+)?$ /index.php?page=$1 [NC,QSA]
    RewriteRule ^([-a-z0-9_]+)/([-a-z0-9_]+)?$ /index.php?page=$1&subpage=$2 [NC,QSA]

    <Files .htaccess>
    Order Allow,Deny
    Deny from All
    </Files>

    <Files "rvdcms-config.php">
    Order Allow,Deny
    Deny from All
    </Files>
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Je rules staan sowieso in de verkeerde volgorde, ik zeg niet dat daarmee het probleem is opgelost, maar je moet altijd van lang naar kort gaan.

    Dus jouw regel 8 moet op 5 komen etc
  • PMPosts: 732
    Eindelijk werkend :)
    Het moest niet zijn /localhost.mijnwebsite maar /mijnwebsite.localhost

    Moet mijn eigen slogon maar eens lezen :)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt za 29 nov 2014
    PMPosts: 879
    tja....vervelende is dat je daar vaak uren voor nodig hebt om zoiets "simpels" te ontdekken
    Ik verheug me op de tijd (als ie er ooit zal komen) dat computers een vorm van kunsmatige intelligentie krijgen en aangeven aan de programmeur: jij bedoelt zeker /mijnwebsite.localhost ipv dit /localhost.mijnwebsite en je dan ook nog vragen: wil je dat ik dat automatisch verander voor jou als ik nog eens soortgelijke fouten tegenkom bij jou? ;)
  • PMPosts: 732
    Als dat zo zou zijn in de toekomst, wat gaan wij dan doen ?
    Als het te snel en te simpel gaat, en we hoeven niet meer te lezen of te tikken, dan leuter ik hier de kannen Cafe??ne "in de zomer flessen drank" achter elkaar weg, met de menige peuken.

    Maar het kan inderdaad soms frustrerend zijn als je te diep zoekt, terwijl het simpel is.

    Gelukkig werkt het, scheelt een berg werk nu je offline alles kunt veranderen, scripten etc.

    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 732
    Nu de volgende stap, kijken of het via netwerk kan lopen en dan beveiligen.
    Kunnen we als vrouwtje GTST kijkt ook nog wat spelen via de klapjap :)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • tuurlijk kan dat via elke andere pc bekeken/gewerkt worden, gewoon die hostfile (per computer) aanpassen.
  • PMPosts: 732
    Zo wil ik het niet gaan doen, want dan zou ik steeds de hostfile moeten aanpassen op ieder toestel.

    Heb het nu op de main pc ge??nstalleerd om te kijken of alles werkt (wat nu het geval is).
    Nu wil ik hem op een server zetten die ik kan benaderen vanaf ieder toestel, zal juist even moeten spelen met ip adres.

    Andere optie is teamviewer, maar dat loopt fijn op de pc's alleen mijn laptop heeft er wel eens problemen mee.

    Het is toch koud buiten, dus w zijn van de straat af :)
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.