Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Krijg het drop down menu niet te pakken

bewerkt za 26 apr 2014 in Algemeen Posts: 3
Hallo,

Ik heb een site gemaakt voor de badmintonvereniging met een drop down menu. Nu heb ik al een tijdje zitten modderen om de drop down ook te laten werken op de ipad, nu werkt het op de ipad. Op de laptop en de desktop wil hij het menu'tje soms niet laten staan zodat je erop kunt klikken. Soms moet je er 10x keer overheen gaan en dan pakt hij hem wel........ Nu is het heel raar, op de laptop (waarop ik de site gemaakt heb) doet hij het wel, maar op de computer van mijn ouders doet hij het niet....... Heeft iemand enig idee wat het is en hoe ik dat kan oplossen?

Reacties

• bewerkt za 26 apr 2014
    PMPosts: 879
    Kun je ons de url eens geven waar de site staat? Dan kunnen we in de broncode snuffelen
    Computer van je ouders: welke browser en nog belangrijker: welke versie van die browser?
  • De website is: www.pbcboomgaardshoek.nl

We gebruiken eigenlijk allemaal internet explorer 11, allemaal onder windows 7, 64 bit....... Hij heeft het wel over een besturingssysteem active x, dat moet ik dan wel toestaan (bij het tonen vanuit dreamweaver)

Daarom vind ik het zo raar.....
  • bewerkt zo 27 apr 2014
    PMPosts: 879
    in je css: top: 30px; weghalen

#cssmenu > ul li ul {
    margin: 0;
    padding: 1px 1px 0;
    list-style: none;
    display: none;
    background: #ffffff;
    width: 146px;
    position: absolute;
    /*top: 30px;*/ /* deze weghalen */
    left: -1px;
    border: 1px solid #17375e;
    border-top: none;
    }
    Advies: Zet je css rules apart in een .css bestand en zet dan dit in de head van al je html pagina's:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="pad/naar/style.css" />
  • bewerkt zo 27 apr 2014
    PMPosts: 3
    Dank je wel!! Het werkt super!! Ik had al een hoop dat het zo iets kleins zou zijn......

Ik ben niet zo'n held met codes en css, maar ik ga zeker naar kijken zo'n .css bestand.

Dank je wel!!
Login of Registreer om te reageren.