Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

responsive menu

bewerkt wo 29 okt 2014 in Algemeen Posts: 91
hallo nog is een vraagje...nu heb ik een responsive menu gemaakt, zover als me dat lukt...maar hoe krijg ik nou een menu van een kopje of 7...inklapt naar..bv menu, en als je daar op klikty dat het menu uitklapt..k kom daar niet echt uit, misschien dat iemand het antwoord weet...thnx...o ja... sitye is dakenonderhoud.nl
Getagd:

Reacties

  • PMPosts: 732
    Je zult een extra link moeten toevoegen die wordt weergegeven in kleine resolutie en niet wordt weergegeven in grote resolutie.
    Dan zul je in kleine resolutie het menu bijvoorbeeld op display:none moeten zetten, en zodra men die extra link klikt geef je een functie dat hij het menu display:block weergeeft.
    Dit zou je met javascript kunnen realiseren.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef: Je zult een extra link moeten toevoegen die wordt weergegeven in kleine resolutie en niet wordt weergegeven in grote resolutie.
    Dan zul je in kleine resolutie het menu bijvoorbeeld op display:none moeten zetten, en zodra men die extra link klikt geef je een functie dat hij het menu display:block weergeeft.
    Dit zou je met javascript kunnen realiseren.
    ok dan ga ik is struinen over internet om het op te lossen met javascript...klinkt eigenlijk wel logisch..dank

  • PMPosts: 732
    Ik weet niet hoever je bent met het bouwen van de website, maar een simpel en doeltreffende oplossing Bootstrap, scheelt een berg werk ;)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt ma 21 apr 2014
    PMPosts: 91
  • ReneV schreef: Ik weet niet hoever je bent met het bouwen van de website, maar een simpel en doeltreffende oplossing Bootstrap, scheelt een berg werk
    site is bijna af...nou ja af..heb t idee dat t nooit afkomt..ik gebruik een boilerplate, k zou zometeen even kijken...thnx
  • ReneV schreef: Ik weet niet hoever je bent met het bouwen van de website, maar een simpel en doeltreffende oplossing Bootstrap, scheelt een berg werk
    nou daar gaat ik er idd is een vandaan pakken om te bestuderen...er staat er een in die ik precies bedoelt...
    das m precies..
  • PMPosts: 732
    Ze zijn gelijk responsive, en vrij eenvoudig aan te passen omtrent kleuren etc.
    Tip: laad altijd een een custom style na het origineel, ga niet bewerken in origineel bootstrap.css
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef: Ze zijn gelijk responsive, en vrij eenvoudig aan te passen omtrent kleuren etc.
    Tip: laad altijd een een custom style na het origineel, ga niet bewerken in origineel bootstrap.css
    waarom niet als k vragen mag..
  • PMPosts: 732
    Stel je bewerkt iets in het origineel ( bv. input { border-color:white; ), en er komt een update bijvoorbeeld versie 3.6.0 Dan kun je niet eenvoudige even de update overschrijven, want je hebt in de vorige gewerkt en je input border-color wordt overgeschreven, dan moet je weer alles gaan aanpassen in de update.

    Nu laad ik eerst bootstrap.css en dan een custom.css.
    Als nu een update komt dan overschrijf ik gewoon bootstrap.css en mijn custom blijft van toepassing.
    Kan voorkomen dat je dan iets in de custom moet aanpassen licht uiteraard aan de update.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ok ik denk dat ik het beetje begrijp, jij zeg eigenlijk dat ik eerst een bootstrap.css moet inladen, daarna de custom made css, zodat als ee een update komt, dat die dan eerst bootstrap pakt en daarna custom....eigen lijk zeg jij "blijf met je klauwen van bootstrap.css af laad hem als eerst en dan een eigen custom made css maken" dan is alles te overzien met een update..?
  • rene nog een vraagie alst mag...kan de hele dag door we dingen vragen..

    als ik een robots.text toevoeg en alle paginas mogen geindexeerd worden dan is het toch
    User-agent: *
    Disallow:
    ?
    maar eigenlijk heb ik toch geen robotstext nodig, pagina's worden toch zowieso gecrawld..? of heb ik het mis ?

    thnx
    ReneV schreef: Stel je bewerkt iets in het origineel ( bv. input { border-color:white; ), en er komt een update bijvoorbeeld versie 3.6.0 Dan kun je niet eenvoudige even de update overschrijven, want je hebt in de vorige gewerkt en je input border-color wordt overgeschreven, dan moet je weer alles gaan aanpassen in de update.

    Nu laad ik eerst bootstrap.css en dan een custom.css.
    Als nu een update komt dan overschrijf ik gewoon bootstrap.css en mijn custom blijft van toepassing.
    Kan voorkomen dat je dan iets in de custom moet aanpassen licht uiteraard aan de update.
  • PMPosts: 732
    Als je alles wat je ook maar in de ./ hebt staan wilt laten indexeren dan is een robots.txt niet nodig, of gebruik een lege.

    Maar er is altijd wel iets wat je niet wilt laten indexeren ;)
    Bijvoorbeeld een prive map, cgi-bin of je gebruikt een template.

    If it's not fun, you're not doing it right!
  • ReneV schreef: Als je alles wat je ook maar in de ./ hebt staan wilt laten indexeren dan is een robots.txt niet nodig, of gebruik een lege.

    Maar er is altijd wel iets wat je niet wilt laten indexeren ;)
    Bijvoorbeeld een prive map, cgi-bin of je gebruikt een template.
    nou ok k snap m....maare botje mag van mij kijken, doet botje t niet, dan doe nsa t wel :-)
Login of Registreer om te reageren.