Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

smootscroll

bewerkt za 14 dec 2013 in Javascript, jQuery etc.. Posts: 732
Even de top eraf halen :)

Maar een vraagje, ik ben totaal geen held in javascripts en zit een beetje te spelen met een menu en active gedeelte.
In mijn hoofd menu geef ik de active link weer via een scriptje (werkt allemaal prima zolang het via hoofdmenu gaat).
Maar nu wil ik bijvoorbeeld als men op een link klikt (die verwijst naar informatie) in de site ergens, dat ook de betreffende link in het hoofd menu active wordt.
Zal stukje html en javascript plaatsen:


<ul class="nav navbar-nav navbar-right">
<li class="active"><a class="scroll" href="#home">Home</a></li>
<li><a class="scroll" href="#informatie">Informatie</a></li>
<li><a class="scroll" href="#portfolio">Portfolio</a></li>
<li><a data-toggle="modal" href="#contact">Contact</a></li>
<li><a class="btn btn-default" data-toggle="modal" href="#login">Leden <i class="fa fa-sign-in"></i></a></li>
</ul>
<div class="content">
<a class="scroll" href="#informatie">informatie</a>
</div>


$(function(){
$('.scroll').smoothScroll({
offset:-70,speed:800
});
$('ul.nav > li').click(function(e){
e.preventDefault();
$('ul.nav > li').removeClass('active');
$(this).addClass('active');
});
}),

Bvd.
Grtz Rene
If it's not fun, you're not doing it right!

Reacties

Login of Registreer om te reageren.