Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum.
Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden.
Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
Select change input
Wil het volgende realiseren.
Men kiest een pagina.
De pagina's worden weergegeven doormiddel van een php functie die de page haalt uit een table.
Weergave is dan:
Zodra men nu informatie selecteert, moeten eigen de subpagina's worden weergegeven die men weer kan selecteren.
Nu de vraag hoe kan ik bij subpage aangeven in de php functie dat de page informatie is gekozen, zodat de functies de subpagina's gaat laden uit de database waarvan de pagina inofrmatie is.
Zelf dacht ik aan js door bv. subpagina's een id te geven en op display none te zetten en als men kiest voor informatie dat de id display block wordt.
Maar dan zou ik alle subpagina's moeten uitlezen en in een select box zetten met een id.
Even meedenken aub
Bvd.
Men kiest een pagina.
De pagina's worden weergegeven doormiddel van een php functie die de page haalt uit een table.
<select name="page" class="selectpicker show-menu-arrow show-tick" id="page" required data-width="100%">
<?php echo selectListOption( 'noColumn', '', 'page', 'rvd_pages', '', '', '', '', '', '' ); ?>
</select>
Weergave is dan:
<select name="page" class="selectpicker show-menu-arrow show-tick" id="page" required data-width="100%">
<option value="home">Home pagina</option>
<option value="informatie">Info pagina</option>
</select>
Zodra men nu informatie selecteert, moeten eigen de subpagina's worden weergegeven die men weer kan selecteren.
<select name="subpage" class="selectpicker show-menu-arrow show-tick" id="subpage" required data-width="100%">
<option class="get-class" disabled value="">Selecteer een Subpagina</option>
<?php echo selectListOption( 'oneColumn', '', 'subpage', 'rvd_pages', 'page', 'informatie', '', '', '', '' ); ?>
</select>
Nu de vraag hoe kan ik bij subpage aangeven in de php functie dat de page informatie is gekozen, zodat de functies de subpagina's gaat laden uit de database waarvan de pagina inofrmatie is.
Zelf dacht ik aan js door bv. subpagina's een id te geven en op display none te zetten en als men kiest voor informatie dat de id display block wordt.
Maar dan zou ik alle subpagina's moeten uitlezen en in een select box zetten met een id.
Even meedenken aub

Bvd.
If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.
Reacties
Maar soms zijn er wel 10 hoofdpagina's waar weer een 10tal of meer subpagina's vallen.
Dus dan wordt er teveel geladen.
Dacht misschien met een js functie als men A kiest dat scriptje B wordt uitgevoerd waar dan een php functie wordt aangeroepen die dan de subpagina's van A doet weergeven.
Is dit mogelijk, grrr ik ben geen JS figuur dus onbekend terein
.
Kun je je vraag wat duidelijker stellen, en dan niet met "hoe jij het doet", maar met "wat je wilt dat er gebeurd".
Even een fictieve database aanmaken (een php file met de naam "fictieve_database.php")
En je indexpagina (of whatever filename je gebruikt):
EDIT, wel even erbij vermelden dat dit nog niet hufter proof is EN javascript enabled moet zijn, het is puur voor het idee.
En na de 5001ste keer je post gelezen te hebben, denk ik dat jij een verkorte versie wilt, want je wilt alleen een select maken met subs van de geselecteerde pagina?
Komt eraan in een paar minuten
update: