Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

nette programering

bewerkt wo 30 sep 2015 in PHP, MySQL Posts: 732
Verschil zal er niet zijn, maar wat is de nette manier 1,2 of 3 "of bestaat die niet" ?

1).

if(file_exists('../config.php')){
require('../config.php');
}else{
die('config werd niet gevonden of bestaat niet.');
}

2).

if ( file_exists( '../config.php' ) ) {
require( '../config.php' );
} else {
}

3).

if (file_exists('../config.php')) {
require('../config.php');
}
else {
}
If it's not fun, you're not doing it right!

Reacties

• Beetje mierenneuk modus, maar hoe korter de code, hoe minder filesize, you do the math :P

Verder denk ik dat het veel belangrijker is dat je iets consequent doet en niet van alles door elkaar *(zoals ik :P )*

*ik ben zo'n typ die wel leesbaar devved, maar totaal niet consequent, soms durf ik nog wel eens camelCasing te gebruiken (flash habbit), soms gebruik ik shorttags (al doe ik enorm mijn best om dat te vermijden wegens incompatible met sommige hosts) en vele andere manieren die ik gebruik, het is maar net in welke mood ik ben :p
  • PMPosts: 732
    Ja de vraag kwam eigenlijk door dat ik in een file ellementen ben aan het splitsen, en als je dan ziet wat je twee jaar geleden erin heb geplaats en dan het vergelijkt met vandaag de dag dan kon een file wel door 20 personen zijn gemaakt hihihi....

Zelf gebruik ik eigenlijk (1), dit komt ook merendeels door notepath++
    Tevens vindt ik het prettiger en overzichtelijker voor me zelf als het in een paar regels gebeurt en niet de zelfde functie in tich regels meer.

Kwam zelfs nog een oude file tegen waarbij ieder gedeelte cq. regel een omschijving stond, dan wordt je ook niet happy hihihi.....
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.