Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Lokale instelling van website bezoeker

Geachte bezoekers,

Ik zou graag de lokale instelling weten van een bezoeker van mijn sites betreffende zowel datum, tijd als nummer formaat.

Dan kan ik de output aanpassen zoals dat verwacht wordt.

Dat houd dus in voor tijd = 12/24 uur.
Dat houd dus in voor datum: dag/maand/jaar of jaar, dag maand.

Dat houd in voor nummers 1.234,60 of 1,234.60. (decimale komma of punt),

Set locale optie heb ik niets aan, want die moet ingesteld worden (genoeg over gebruik te vinden).

Je kunt set locale met een taal vullen, maar dat is niet zaligmakend. Ik heb voor mezelf (voor testen) de tijd op 12 uur staan, maar bv. HTTP_ACCEPT_LANGUAGE geeft nederlands aan, dus dat geeft niet de juiste informatie.

In javascript kan ik de 12/24 uur wel nagaan, maar ik dan die informatie niet doorgeven aan php (voor zover ik kan nagaan).

Een truukje zou welkom zijn.

Reacties

Login of Registreer om te reageren.