Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Waar het best je meta tags en descriptions?

Graag wil ik weten hoe en waar je het best de meta tags en descriptions neer zet?
En wat je wel en wat je niet mag en kan doen?
Thanks! alvast!
Gr, C

Reacties

  • PMPosts: 879
    Alle meta tags moeten in de head geplaatst worden.
    De meest gebruikte meta's zijn die van description en keywords.
    in de description zet je in het kort de beschrijving waar je website over gaat en in de keywords gebruik je losse woorden (steekwoorden) die aangeven welke inhoud je website heeft. Deze tag is vooral voor zoekmachines relevant. Op dit forum staat bijv in de keywords tag woorden als ; HTML, javascript, CSS, PHP, Websites etc.
    Wat info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metatag
  • PMPosts: 732
    Er zijn veel meer meta tags van invloed het is maar wat je gebruikt en wat echt nodig is.
    Zoals neut vermeld Description is altijd van invloed, dit in samengang met je content.
    Keywords worden door google niet meer gebruikt, maar ja er is meer dan alleen google.

    Ik gebruik meestal de volgende volgorde (wat ik denk dat voor mij optimaal is).

    charset compatible en viewport staan boven aan.
    dan title, description en keywords
    dan de open grapg protocol meta tags
    dan de schema.org tags
    en dan laad ik mijn css en js
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.