Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Preloader

in Algemeen Posts: 732
Zat even na te denken wat is nu de beste manier om een preloader te gebruiken.

Momenteel gebruik ik een pagina met scroll functie waarbij best wat html in zit gestopt.
Dan gebruik ik bootstrap die wordt als eerste geladen en dan een stukje custom style.
In de footer van de pagina (na die berg html) wordt jquery, bootstrap, wow en de custum functies geladen.

Het aanroepen van de preloader voor de pagina gebeurt in de custum functies script, en het preloeader effect zit in de custum style.

Zie ik dit verkeerd dat hij pas de preloader aanroept terwijl hij al veel dingen heeft geladen?
Of is het beter om je preloader js en css in een apparte file te zetten die in de head als eerste wordt geladen?
If it's not fun, you're not doing it right!

Reacties

  • i.m.o worden pagina's gewoon van boven naar beneden ingeladen, je zult je preloader dus zo hoog mogelijk willen plaatsen.
  • PMPosts: 732
    En dit geld dan ook voor de css en de js functie?
    Aangezien die nu helemaal onder aan de pagina staat.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt ma 16 mrt 2015
    PMPosts: 415
    Jep, zo hoog mogelijk.

    Er wordt een (zooi) httprequest's gedaan naar je js/css/images etc, dus je wilt zo snel mogelijk je preloader laten zien, dus die moet je dus als eerste aanroepen/stylen.
    Het kan best zo zijn dat er een bijvooorbeeld een css file van 2kb eerder is ingeladen dan een 5kb js file, terwijl de js file als eerste werd aangeroepen door de request, maar dat komt dan omdat er (ik dacht 3) requests elijktijdig gemaakt kunnen worden.

    Je kunt zo ook mooi zien dat het gros van die plugins allemaal nep zijn, want dan zie je bv al een grote foto voordat er uberhaubt een preloader te zien is :p

    Persoonlijk vind ik een preloader voor een website niet echt netjes...voor een bepaalde image of handeling okay, maar voor het laden van gewoon content......zou niet moeten mogen!
    nuet
  • PMPosts: 732
    Oke, duidelijk.

    Ja moemteel ben ik ook niet te vreden omtrent die preloader, want hij komt altijd ook al staat je site in de cache bv. met andere woorden twijfel ik dan ook of hij daadwerkelijk werkt.

    Omdat het een pagina betreft met scroll functie waarbij ieder gedeelte in een sectie staat is misschien een optie om iedere sectie te preloaden (althans de secties waar afbeeldingen in staan).
    Weer iets om mee te spelen.

    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.