Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

spinner voor window.location.reload

bewerkt wo 11 feb 2015 in Javascript, jQuery etc.. Posts: 879
Ik zou graag een spoinner willen laten draaien op het moment dat je een reactie plaatst en op submit drukt tussen de tijd dat de refresh volledig klaar is. Nu is het zo dat na submit de reactie direct geplaatst wordt waarna nog een volledige refresh plaatsvindt (vanwege die code highlighting). Tussen die AJAX post en reload zou dan die spinner moeten draaien. Maar dat gaat vlg mij toch niet? Omdat tijdens die reload ook de spinner stopt met draaien? Is hier een alternatief voor?

Reacties

  • PMPosts: 732
    Even kort:

    Na submit staat dus de reactie al in de post?
    Waarvoor is dan die refresh nog eens nodig, alleen voor de code?

    Waarom niet een volledige refresh in zijn geheel, en dan refresh naar #id ?


    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt wo 11 feb 2015
    PMPosts: 879
    ja klopt die refresh is alleen voor de code nodig
    Het posten en ook het herplaatsen na editten gebeurt via AJAX. Dit kun je ook zien, post komt er al snel te staan. Dit is zo gedaan denk ik om niet alle content opnieuw te moeten laden. Probleem alleen is dat de code highlighting dus een complete refresh nodig had. Die heb ik er dus nog eens achter gezet middels die window.location.reload. Tussen de AJAX post en de reload is dus het moment dat er een spinner moet gaan draaien om aan te geven dat de pagina nog aan her herladen is. Weet dus niet of ik dat uberhaupt spits krijg omdat bij een verversing ook de spinner stopt met draaien natuurlijk
  • kun je niet beter gewoon die code dmv ajax door geshi halen ipv alles te herladen en freubelen met draaidingen?
  • PMPosts: 879
    ja ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan doen
Login of Registreer om te reageren.