Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum.
Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden.
Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
Formulier verzenden zonder php
Nu staat er volgens mij nog geen zend script in of iets dergelijks? Wat is nu voor mij het makkelijkst om dit formulier werkend te krijgen?
Gezien ik geen .php held ben
Hebben jullie daar een html-foefje voor?
Alvast bedankt voor de reacties!
Carlos!
Gezien ik geen .php held ben

Alvast bedankt voor de reacties!
Carlos!
Login of Registreer om te reageren.
Reacties
Op basis van jouw contactformulier ga je als volgt te werk:
1. Allereerst hernoem je contact.html naar contact.php
2. Op de plaats waar je form staat in contact.php (nu dus) vervang je je form door deze 3 regels: Dus:
ziet er nu zo uit: 3. Maak een nieuw bestand aan met de naam verzend.php en zit deze code erin:
Op de plaats hierboven waar jouw@email.nl staat vul je je eigen email in.
4. Zet het bestand verzend.php in dezelfde map als contact.php
5. Ready for use!
Thanks! ook voor de uitleg!
Waarom zou een bot deze value veranderen ?
Daarbij de name = robot ?
Ik zou eerder gaan voor:
Aangezien email altijd wel wordt ingevuld.
Maar ik heb wel vaker meegemaakt dat dit niet het geval was en dat ie het hidden field niet invulde; daarmee is de spamprotectie dus omzeep. De jouwe is idd veel veiliger tegen spam omdat op email altijd wel getriggerd wordt