Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum.
Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden.
Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
Opgelost positieprobleem headroom.js
Ik probeer de hele navbar scrollable te maken met ease in - out vlg dit principe: http://wicky.nillia.ms/headroom.js/
Ik heb hem nu op het subdomein voor te testen en ik loop tegen het probleem aan dat de container naar boven schiet als ik die header een position fixed mee geef.
forum.webprofis.nl/
Kijk even in de console naar:
Ik heb al geprobeerd de container een margin-top te geven maar dan gaat de header vrolijk mee wat niet moet..kom hier ff niet uit
Ik heb hem nu op het subdomein voor te testen en ik loop tegen het probleem aan dat de container naar boven schiet als ik die header een position fixed mee geef.
forum.webprofis.nl/
Kijk even in de console naar:
<header id="header" class="header slide slide--reset headroom--top">
Zodra ik de postion fixed verwijder dan schuift de container weer naar beneden. Ik heb al geprobeerd de container een margin-top te geven maar dan gaat de header vrolijk mee wat niet moet..kom hier ff niet uit
Login of Registreer om te reageren.
Reacties
Als je bv. je navbar fixed wilt, dan geef je de navbar bijvoorbeeld een max-height: 70px;
Tevens zet je in de nav: navbar-fixed-top
Vergeet niet in de body padding-top: 80px te vermelden.
Of bedoel je iets anders ?
In je subdomein zie ik ook header nav ..... /nav /header die header is hier niet van toepassing.
http://wicky.nillia.ms/headroom.js/
Waarom extra javascripts gebruiken terwijl het standaard in bootstrap css staat.
Deze standaard vanilla bootstrap Thieme is toch responsive voor iedere screen resolutie.
het principe hiervan: scroll je naar beneden dan verdwijnt de header bovenaan
En alsj e ergens helemaal onderaan zit op de pagina en je scrollt snel een stuk naar boven dan komt die header weer terug in beeld, ongeacht op welke hoogte je zit
Wat betreft die mobile theme: bootstrap dat ik als theme heb gekozen is idd volledig responsive. Maar je kunt ook andere themes kiezen die niet volledig responsive zijn. Dan slaat ie bij beplaade schermegroottes automatisch over op die mobile theme. Denk dat dat een soort van fall back is voor de niet responsive themes
Nu doet ie het zoals de bedoeling is: forum.webprofis.nl/
Scroll maar helemaal naar beneden; vervolgens scroll terug naar boven (wel snel) en de header valt gedurende de scroll al terug naar beneden. Dat was ook de bedoeling
tevens als je vaker container gebruikt krijg je overal die padding.
Maar ik zie geen verschil in FF op subdomein.
Ben je nu helemaal onderaan de pagina; scroll dan naar boven en de header komt beneden vallen
denk doe je even het menu aanpassen en ja hoor zoals voorheen.
waarom verneukt men bootstrap terwijl ze zelf een custom aanmaken?
in plaats dat ze bootstrap laten zoals die is en dan alles in de custom aanpassen, nee gaat men in bootstrap alles aanpassen waardoor het niet 123 gemaakt is.
lekker als je een update wilt gaat uitvoeren.
pfff, wordt dus weer zoeken enz.