Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum.
Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden.
Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.
Team Webprofis
Bugs en Verbeteringen op dit Forum
Forum vandaag ( 22 jan) geupdate.
Features die nieuw zijn:
- Topic kan nu omhoog geduwd worden in de topiclijst met Bump Up (onder het gear icoon)
- Een Topic kan als "Opgelost' worden gemarkeerd; in de Topic lijst verschijnt li "V Opgelost" in groen; in topic zelf ook bovenaan. ( Topic starter en Mods kunnen dit)
De eerste heeft een ajax refresh en de 2e zou die ook moeten hebben maar die werkt nog niet
- Een reactie heeft bovenaan in de grijze balk een grijze V Bij klik hierop wordt ie groen. ( afgekeken bij stackoverflow ) ( Topic starter en Mods kunnen dit)
- Notificatiemelding re boven in de headerbalk als iemand op je topic heeft gereageerd of je naam heeft genoemd
- Idem Inbox (email via PM)
- Mogelijkheid tot unsubscribe van topics ( geen notificaties meer la siemand post)
- useragent wordt weergegeven in topics met bijbehorend icoon
- mogelijkheid om een Poll te starten via een topic
- in een reactie mogelijkheid tot like of dislike en promote van reacties waarna ( harde refresh) de kleine avatar eronder verschijnt met thumb up or down
Deze funcite is gekoppeld aan de badges. Die moet ik nog instellen. Van de ene kant vind ik het een leuk idee de badges, van de andere kant is het vlg mij ook weer typisch amerikaanse
manier om jezelf onder de aandacht te brengen...
- het maken van extra pagina's ( tuts en scripts) is nu een stuk eenvoudiger en kan iedereen met mod rechten doen. je start gewoon een nieuw topic onder de categorie Tuts & Scripts en zet daar de content in. Het topic wordt direct als gesloten gepost met alleen voor de mods een edit optie, en voor de gewone members alleen view optie.
het uploaden van demobestanden kan weer via Upload onder de dropdown bij de gear icoon re boven in de headerbalk. Ik moet wel nog ff een goede indeling maken voor alle demoscripten.
-
ohja: bij het posten van reacties met codeblock: geshi heeft een harde refresh nodig, dus de code zla in beginsel niet highlighten, na refresh wel
TODO's:
- de suggesties bij zoekfunctie inbouwen
- kijken of ik een harde refresh kan forceren na submit in topic
Features die nieuw zijn:
- Topic kan nu omhoog geduwd worden in de topiclijst met Bump Up (onder het gear icoon)
- Een Topic kan als "Opgelost' worden gemarkeerd; in de Topic lijst verschijnt li "V Opgelost" in groen; in topic zelf ook bovenaan. ( Topic starter en Mods kunnen dit)
De eerste heeft een ajax refresh en de 2e zou die ook moeten hebben maar die werkt nog niet
- Een reactie heeft bovenaan in de grijze balk een grijze V Bij klik hierop wordt ie groen. ( afgekeken bij stackoverflow ) ( Topic starter en Mods kunnen dit)
- Notificatiemelding re boven in de headerbalk als iemand op je topic heeft gereageerd of je naam heeft genoemd
- Idem Inbox (email via PM)
- Mogelijkheid tot unsubscribe van topics ( geen notificaties meer la siemand post)
- useragent wordt weergegeven in topics met bijbehorend icoon
- mogelijkheid om een Poll te starten via een topic
- in een reactie mogelijkheid tot like of dislike en promote van reacties waarna ( harde refresh) de kleine avatar eronder verschijnt met thumb up or down
Deze funcite is gekoppeld aan de badges. Die moet ik nog instellen. Van de ene kant vind ik het een leuk idee de badges, van de andere kant is het vlg mij ook weer typisch amerikaanse
manier om jezelf onder de aandacht te brengen...
- het maken van extra pagina's ( tuts en scripts) is nu een stuk eenvoudiger en kan iedereen met mod rechten doen. je start gewoon een nieuw topic onder de categorie Tuts & Scripts en zet daar de content in. Het topic wordt direct als gesloten gepost met alleen voor de mods een edit optie, en voor de gewone members alleen view optie.
het uploaden van demobestanden kan weer via Upload onder de dropdown bij de gear icoon re boven in de headerbalk. Ik moet wel nog ff een goede indeling maken voor alle demoscripten.
-
ohja: bij het posten van reacties met codeblock: geshi heeft een harde refresh nodig, dus de code zla in beginsel niet highlighten, na refresh wel
TODO's:
- de suggesties bij zoekfunctie inbouwen
- kijken of ik een harde refresh kan forceren na submit in topic
Login of Registreer om te reageren.
Reacties
Nu ff kijken en wennen omtrent nieuwe reacties cq berichten.
lichtgroen: nieuw topic
lichtblauw: nieuwe reactie in al gelezen topic
Excusses maar druk, druk, druk en tussen door nog druk.
"Sla Reactie op" buttons. In een javascript heb ik dit erbij gevoegd: Deze forceert een harde refresh, alleen bij submit, dus niet op preview en draft
Dit verhelpt nu de highlighting die directzichtbaar wordt na posten of editen, alsmede de grote V in de header boven de buttonbar, en de gear icoon die weer direct zichtbaar wordt na submitten en de admin checkbox re van de gear icoon. Allen hebben een harde refresh nodig.
Mocht iemand gekleurde tekst willen schrijven, gebruik dan de font tag zonder style: Rode tekst
Origineel stond er dit voor de notificaties: in combinatie met deze echo: En voor Inbox: in combinatie met deze echo:
De alerts werden beiden in de classe .Alert geparsed.
Om deze te scheiden heb ik ieder een unieke class erbij gegeven: js-clear-notifications en js-clear-inbox en de classe Alert gescheiden in AlertNotifications en AlertInbox. en:
Nu dit javascript erbij en de Alert classes worden bij onclick onafhankelijk van elkaar verwijderd:
maar als jij de polll hebt ingevuld zouden er minimaal 3 stemmen moeten staan bij de resultaten en ik zie er maar 2; dus dan werkt dat ding neit fatsoenlijk
Uit ervaring weet ik dat een poll bijna door niemand wordt gebruikt, dus dit kost alleen scripts.
die poll:
ja ik ga hem er ook uitgooien, was een leuk opzetje maar idd animo is vaak erg laag. Ik maak me er zelf ook schuldig aan om daar nooit geen tijd voor te maken
De rechter kolom (met start nieuw/in dit topic, laatste reaties, etc) zou i.m.h.o fixed->zichtbaar position moeten hebben, daar deze ook relevante info toont ten tijde van lezen/posten
Ik heb dit op mijn wp site www.cichlidenkwekers.nl ook lopen.
Wat betreft de lengte die past zich gewoon aan zodra artikel erg lang is dan staat hij altijd boven, is artikel kort dan staat hij onder (of blijft gewoon staan).
Bijvoorbeeld: http://www.cichlidenkwekers.nl/diagnose-visziektes
Er zit een vertraging in de sidebar maar hij scrollt mee met de content.
Deze vindt ik zelf het snelste en ook functioneel:
http://www.waypointarts.com/blog/2013/06/29/fixing-a-side-bar-while-scrolling-until-bottom
En wil je een met een beetje effect:
http://css-tricks.com/scrollfollow-sidebar/
Ik heb dit scriptje ervoor gebruikt Erwin: