Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

webapplicatie installeren op webserver

bewerkt zo 28 dec 2014 in Algemeen Posts: 879
Voor een specifieke zoekmachina te draaien op het forum heb ik Sphinx nodig. Echter deze applicatie moet geinstalleeerd worden op de webserver. Ik heb geen enkel idee of dit wel kan, of dit uberhaupt gebruikelijk is als je klant bent bij een webhosting? Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Iets installeren op een hosted server? Is dit gebruikelijk dat dit kan of juist helemaal niet?
Getagd:

Reacties

• bewerkt ma 29 dec 2014
    PMPosts: 415
    Ik heb een klein beetje ervaring met het runnen van sockets, maar op mijn shared hosting is dit niet toegestaan.
    Ik kon dan mijn socket heel even laten runnen door er naar toe te surfen, maar je wist nooit hoelang hij dan draaide, soms zelfs maar enkele seconden en soms enkele minuten.
    Ik heb mijn host toen gevraagd of hij dit voor mij kon aanpassen (hoster was een beetje een internet vriendje), maar uit veiligheidsredenen kon hij dit niet verwezenlijken. Ik kon het alleen krijgen als ik dedicated ging huren.
    Dat zag ik niet zitten vanwege het kostenplaatje (vps had toen nog nooit iemand van gehoord)

Lang verhaal kort, vraag je hoster :P

Of gebruik gewoon een googlezoekding, werkt perfect :D

als het je alleen om die "suggesties" gaat, ik heb daar 100 jaar geleden al eens een opzetje voor gemaakt.
    Dat was nog wel oldschool javascript, maar met jquery of andere lib stelt het helemaal geen knar meer voor.
  • PMPosts: 879
    Ja idd het gaat me om die related topics
    Ik ga eens te spieken wat jij toen hebt gemaakt
  • PMPosts: 732
    Ik zou gaan voor dat wat VinTage zegt, googlezoekding
    Als ik mij niet vergis heeft dit ook nog invloed op je ranking ;)

If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.