Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Bwah, elke tip is goud waard

bewerkt za 15 nov 2014 in Website beoordelen Posts: 415
Hoi mensen!

Ik heb sinds een tijdje weer eens de draad opgepikt met devven, en er is nog niet veel veranderd i.m.h.o
Maar youngsters zoals jullie hebben een betere kijk op de zaak dan ik, dus graag jullie onbescheiden mening over http://www.vvwdendermonde.be

Ik heb die site de laatste maanden gemaakt (en al 200 keer geupdate qua scripting), maar toekomen aan nuttig content kom ik niet, dit is gewoon vanwege het ontbreken van mijn schrijvers-talent!
Niet getreurd, ik heb (zegt ze..) een copywriter gevonden, maar dit is allemaal nog niet doorgevoerd, de 'te vinden' content is dus gewoon van mijn hand :s

Qua social media heb ik denk ik wel het meest voorname gedaan? (geen tot weinig content, maar de basis is er denk ik?)
Facebook
google+
twitter
yelp
foursquare
(zoek bij alle bovenstaande op vvw dendermonde)

Wat meer is er dezer dagen van essentieel belang om een website fatsoenlijk te promoten?

Dan rest mij nog te vertellen dat ik een aardig cms voor deze site heb gemaakt wat voldoet aan de (niet depreciated) standaarden.
Ik denk dat het design (zover ikzelf kan testen) responsive is (op de foto in de header na, maar daar ga ik een img rotation ding in raggen, dus kijk maar met een half oog als je wilt keuren!)

Al met al, gewoon een paar vragen (voornamelijk vriendje politiek) :P Mocht je in het bezit zijn van een account op bovengenoemde social media meuk, like deze pagina dan, volg hem, review, of WHATEVER mogelijk is en ik ben je een eeuwigdurende knuffel schuldig (== 1 pintje :p)
Mocht ik iets vergeten zijn qua moderne technieken oid, PLS shout them out!
Als er een rotating image ding in de header staat, en (meest voornaam) NUTTIGE info te lezen is op vvwdendermonde.be, wat zouden jullie dan nog veranderen?

pls, eerlijk, ik ben geen goede designer, en neem misschien iets te snel genoegen met het uiterlijk!-> be honest!!

Reacties

  • bewerkt za 15 nov 2014
    PMPosts: 879
    ik heb er weinig tot niets op aan te merken; persoonlijk zou ik de socialmedia links op target_blank zetten, nu ben je weg van de website als je erop klikt
    heb je misschien nog meer leuke foto's? dan zou een slideshow wel wat meer body geven aan de website (lees: meer en betere indrukken)
    Website ziet er mooi uit qua design vind ik, combinatie van kleuren en gradient gewoon heel mooi
    Misschien de prijzen in blauwe kleur (springen er dan net iets beter uit); maar das ook persoonlijk
    edit:
    persoonlijk vind ik het logo li boven te dicht tegen de bovenrand aan; denk dat mooier is als er meer ruimte is; maar dan zit je natuurlijk weer met een overdreven grote nav header te kijken...tja...of logo iets kleiner,
    nog iets: de bodybackground heeft als lichtste kleur #f9f4f4
    De letters in de nav hebben wit, misschien die ook #f9f4f4 geven alsmede sliderbackground en alle andere elementen op de pagina die wit zijn,

  • bewerkt za 15 nov 2014
    PMPosts: 415
    Thx nuet!
    ah inderdaad, die social meuk inderdaad nog even aanpassen, daar had ik ondertussen al overheen gekeken.
    Foto's, ik heb 2 weken geleden al gemailt over foto's en teksten etc, maar in belgie lopen ze nogal achter op het gebied van internet, het lijkt wel of het niemand interesseert...ik heb gewoon geen enkele reactie gehad...je moet effectief bij die mensen aanbellen, dan vragen of ze foto's hebben, dan zelf gaan zoeken en mailen naar jezelf ofzo :D

    Qua logo heb je ook wel gelijk denk ik, ik zal daar eens mee prutsen

    edit, dat logo gaat moeten wachten, mijn pc is verrot (al eeuwen eigenlijk, maar geen geld over voor een nieuwe) en heb dus geen photoshop meer+dat mijn grafische kaart toch al alles om zeep helpt)
    edit2Toppie voor je tips nuet, maar ik heb die kleuren net even veranderd met firebug, maar dan wordt alles allemaal iets te sober naar mijn smaak.
    Dit kan ook aan mijn pc liggen, want ik heb echt een trieste resolutie die alles soweiso al lomp doet uitzien...dus misschien bekjk ik het nog eens als ik weer een normale pc heb.
    Toch bedankt voor je suggesties!
  • PMPosts: 732
    Ik kan alleen mijn persoonlijke smaak vertellen, wat je er mee doet is dan punt twee.

    Logo zou ik de flag als background image gebruiken, en dan de tekst (VVW Dendermonde) ook als tekst gebruiken, eventueel de kleur lichter waardoor het beter opvalt, zo heeft de link ook inhoud.

    Omtrent responsive ben ik geen voorstander om te werken met een form (select), dit kan volgens mij mooier.
    Tevens zie ik in responsive je logo niet meer, waarbij de vraag rust waar ben ik ?
    Ook in responsive zou ik de shaduw weghalen onder de h tags, en eventueel je h1 tag aanpassen, font kleiner zodat ( Plezier start in ) kleiner is dan Dendermonde zodat het netjes er boven staat.

    Je submenu onder (Club) zou ik iets groter maken, waardoor het iets meer in het navigatie past (en opvalt).

    Kleur keuze vindt ik super duidelijk leesbaar en rustig voor de ogen ( zelf na die knuffel en menige pinten ).

    Wat ik ook zou doen is een soort van fotoalbum erbij hangen, zo kunnen klanten een beetje kijken wat er zoal is te beleven.

    Dat is mijn persoonlijke mening, tja ben dan wel niet meer de jongste :) Maar die pint lust ik wel ;)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt za 15 nov 2014
    PMPosts: 415
    Jij ook dankjewel voor je review Rene!
    Allereerst heb je volkomen gelijk om tekst te gebruiken voor dat logoding!
    Dat ga ik ook doorvoeren, maar pas als ik weer een beetje normale pc heb, nu is het gewoon te triest om iets grafisch te doen op dit ding.

    Een logotje in de kleinere formaten zou inderdaad ook beter zijn, ga ik ook weer doen met een betere pc ;-)

    Die select in de responsive te kleine meuk vind ik wel best zo, zo heel erg popie gaat die site niet worden om dit (nu) te gaan veranderen...Misschien als ik weer zin krijg, maar voorlopig gaat het content verzinnen zijn en de SEO in orde krijgen

    Wat je opmerking betreft over die kleinere h1 tag, dat ligt er maar aan op welke afmetingen je het bekijkt, of begrijp ik je verkeerd?

    Sowieo ook bedankt voor de input!

    ps, pintjes af te halen in die club, wel even laten weten wanneer je komt he :D

    edit: submenu wat breder gemaakt, maar vind het voor mezelf niet echt beter.
    Echter gaf 'iemand' de opmerking om dat eens te proberen, dus is het vast al beter voor i.i.g ????n persoon ;-)
  • PMPosts: 732
    Kijk eens in 320x480, en dan de h1 (hiermee bedoel ik als je ( Pleziervaart start in ) bv. in een small tag zet, dan komt die in een regel boven de plaatsnaam te staan.


    <h1 class="h1shadow"><span>Pleziervaart start in</span> Dendermonde</h1>


    h1, h1 span {font-size:100%}
    @media screen and (max-width:460px){
    h1 span{font-size:80%}
    }

    Ook even in ander resoluties gekeken, en hier moet je toch nog even kijken naar het menu, bv. 800x600 en 768x1024, hier valt Club en Agenda helemaal weg.
    Denk dat het komt omdat je de .center een width van 950px geeft, maar in je media styles niet aanpast ;)

    Proost ;)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • oei!

    Je hebt gelijk Rene!
    Mijn responsive 'klopt' alleen 'horizontaal'.
    Als ik weer nuchter ben ga ik eens opnieuw kijken :s :D
  • Vandaag weer een en ander aangepast (en toch ook een paar (alle??) van Rene's tips doorgevoerd->shadow, font-size, en nog wat dingen)

    Nu heb ik een responsive header/imgSliderMeuk erin gemaakt (door mezelf gescript want ik vond het niet nodig om een heavyWeighted script te planten voor zo'n simpele wens...! (dus als er rare afwijkingen te zien zijn, graag melden )

    Er gaat nog iets niet helemaal goed in de footer (social meuk), maar Duvel zegt dat ik er beter mee stop voor vandaag :P

    Mocht ik iets gemist hebben, feel free om dat te melden he :D

  • PMPosts: 732
    Laat die Duvel staan ;) proost

    Ziet er beter uit, juist in kleinste beeld zou ik de border rondom de slider image weghalen, de border valt nu buiten het beeld.

    Nog een tip, laat logo staan in responsive en zet select menu rechts ;)
    Zoals ik al aangaf is handig als je de naam van de site ziet staan.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Dank alweer Rene.

    ja, logo komt er ook terug in (kleiner) en met text zoals je al opperde, maar kan nog altijd niks grafisch doen op mijn puterke en dat zal voorlopig zo blijven ook :(
    Dat menu wil ik ook nog eens gaan aanpassen wat jij ook al melde, ik zit te denken om dan naast het logo zo'n standaard menu icoon te tonen en als je daarop klikt er onderin het menu naar boven komt schuiven of zo.
  • PMPosts: 732
    We wachten geduldig af naar het resultaat, zodra je puterke weer werkt ;)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Toch maar even een ander mobile nav ding erin gemaakt, het is nog niet echt kicken, maar toch al iets moderner dan voorheen, tevens het logo zichtbaar gelaten. (moet nog wat kleiner, maar grafische meuk etc..)
  • PMPosts: 732
    Ziet er al beter uit moet ik zeggen.
    Maar ook hier, vooral hier zou ik in de submenus wat meet padding top bottom meegeven ( ik heb nogal dikke vingers ) hihi
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 879
    heb je hier wat aan? Ik heb het logo eruitgeknipt, iets kleiner gemaakt en weer teruggezet in de sprite zonder de letters ( ik begreep dat je die in html ging maken); kijk maar...
    sprite2.png
    300 x 500 - 16K
    sprite2.png 16.3K
  • bewerkt ma 24 nov 2014
    PMPosts: 415
    Dankjewel nuet!

    Ik heb hem er net even in gemaakt (ook de html) maar vind het net een tikkeltje te klein nu...
    Ik vraag niet graag iets, maar zou je hem heel misschien nog eens willen doen, maar dan tussen jouw eerste versie en mijn originele in?
    Mocht je er zin in hebben, dan vind je hier nog de originele sprite.
    Voel je niet verplicht hoor!!!!
    Ik ga hem toch laten staan ipv de oude versie (beter SEO)

    Edit, nuet, mocht je er aan willen beginnen, wil je dan deze nog naast de socialmedia icons plaatsen? :P
  • PMPosts: 732
    Waarom gebruik je hiervoor die sprite image?
    Is het gene niet handigere in css.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt ma 24 nov 2014
    PMPosts: 415
    sprites ruleren! minder http requests ;-)
    en nu staat er toch een h1 tag (en dat logo als background)
  • Pixlr gebruikt, het is niet perfect, maar voorlopig goed genoeg!
    logo en mobielnavknoppie er dus zelf in gegooid en ik hoef je dus niet meer lastig te vallen nuet :D
  • bewerkt di 25 nov 2014
    PMPosts: 879
    mocht je er nog wat aan hebben, ik heb wat sprites gemaakt met logo in verschillende groottes;
    logo1: 109 * 61
    logo2: x * 58
    logo3: x * 55 --> hoogte layer telkens met 3 teruggebracht en width naar rato
    etc...

    Jammer dat het logo steeds vager wordt naarmate kleiner, zou niet weten hoe het toch scherp te houden ook al wordt layer kleiner gemaakt...
    zip
    zip
    sprites.zip
    183K
  • oh dankjewel nuet!!!
    Maar ik had al iets met pixlr kunnen maken, of ziet dat er niet/wazig uit? Ik kan het niet goed zien op deze pc, resolutie is bagger.
    Als het goed is heb ik de psd nog, maar als het nu pruimbaar geneg is laat ik het gewoon voorlopig zo.
    Misschien dat er toch nog hier of daar een dingetje bij moet komen, dan doe ik alles gewoon in een keer op de goeie manier en zal het resizen wel beter gaan.
    Toch super bedankt voor al je werk en moeite!!
  • bewerkt do 18 dec 2014
    PMPosts: 415
    Tjow,

    Ik ben daarnet even bezig geweest om de site te 'optimaliseren' voor twitter, maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd...
    Ik zou graag (maar ik ben nog nieuw met twitter, dus misschien doe ik het gewoon fout) mijn website pagina's delen via twitter.
    Bij facebook hoef je enkel de url in je post veldje te rammen en klaar, maar bij twitter lukt het me niet....

    Ik heb volgens mij de juiste tags gebruikt:


    <!--facebook, googl-->
    <meta property="og:type" content="website">
    <meta property="og:url" content="http://www.vvwdendermonde.be/wensen2015">;
    <meta property="og:title" content="Gezellige feestdagen een een gelukkig 2015">
    <meta property="og:description" content="VVW Dendermonde wenst iedereen zalige feestdagen en een voorspoedig 2015!">
    <meta property="og:image" content="http://vvwdendermonde.be/sitestuff/img/content/wensen2015.jpg">;
    <link rel="image_src" href="http://vvwdendermonde.be/sitestuff/img/content/wensen2015.jpg">;
    <!-- Twitter-->
    <meta property="twitter:card" content="summary_large_image" />
    <meta name="twitter:image:src" content="http://vvwdendermonde.be/sitestuff/img/content/wensen2015.jpg">;
    <meta name="twitter:site" content="@VVW_Dendermonde">
    <meta name="twitter:title" content="Gezellige feestdagen een een gelukkig 2015">
    <meta name="twitter:description" content="VVW Dendermonde wenst iedereen zalige feestdagen en een voorspoedig 2015!">
    <meta name="twitter:creator" content="@VVW_Dendermonde">

    ik heb de cards die ik wil gebruiken gevalideerd (geeft de juiste preview), maar toch krijg ik alleen de url te zien die ik tweet, maar geen samenraapsel van mijn tags...
    preview van validatie -> awesomescreenshot.com/0a44225r6d
    resultaat -> awesomescreenshot.com/0964226j6b

    Wie weet wat ik over het hoofd zie??

    Edit, hmmm, er komt wel een linkje in de tweet te staan waarop je moet klikken om te tweet te "expanden"...zouden anderen dan een pagina delen en via twitter een foto bijvoegen? .. Lijkt me nogal dubbelop/omslachtig??
  • PMPosts: 732
    Waarom gebruik je geen sitemap.xml deelt deze met feedburner (google) en geeft je social media aan waar je mee wilt delen?
    Zo doe ik het al jaren scheelt een berg code's.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt do 18 dec 2014
    PMPosts: 415
    Hmm deze service kende ik nog niet, ik ga het even testen.
    Maar wat als anderen dan een van mijn pagina's willen dumpen in twitter, dan is het nog steeds niet wat ik wil lijkt me?

    edit, nope, dit gaat hem niet worden, ik wil niet alle pagina's die ik aanmaak sharen en elke keer als ik een pagina aanmaak zal er weer opnieuw gedeeld worden (tijd veranderd in de feed dus opnieuw sharen) en ik kan geen text toevoegen die ik zelf wil.
    Daarnaast ziet de preview die ik te zien krijg er ook niet uit zoals ik zou willen.

    Nu zou ik dat allemaal wel kunnen scripten (burn feed voor deze pagina oid in de admin inbouwen), maar dan nog heb ik niet wat ik voor ogen heb. En daarnaast wil ik niet altijd op FB EN op twitter delen.

    Wat betreft die berg code's, dat valt wel mee hoor, gaat allemaal 'automatisch' :p

    edit 2 okido, het ligt niet aan mij :D
    case closed
Login of Registreer om te reageren.