Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

wordpress veranderen

bewerkt ma 29 sep 2014 in CMS Posts: 44
Hallo mensen,

Nu ben ik toch nog is met wordpress gaan rommelen.
Nu heb ik de template nirvana gedownload, er zit een slider in, nu wil ik de tekst en wat andere dingen veranderen, maar ik weet echt niet waar ik heb ongeveer in alle bestanden gekeken.

weet iemand misschien waar ik moet zoeken..?

bedankt iig
Getagd:

Reacties

• Sorry maar ik ben geen liefhebber van WP maar heb je hier http://www.cryoutcreations.eu/nirvana/nirvana-faqs/ misschien iets aan?
    Dekjam website techniek
    http://www.dekjam.nl
    KvK: 57623503
  • PMPosts: 732
    Klik Weergave > Theme > ( Nirvana ) Live voorbeeld
    Links staat er ( Kopafbeelding ) en daar onder ( aangeraden ) selecteer hier > Header willekeurig weergeven.
    Dan Nieuwe afbeelding toevoegen "houd rekening met de afmetingen zodat deze allemaal het zelfde zijn anders krijg je zoon gek effect.
    En je slider werkt.

Theme instellingen staan altijd onder ( Weergave ).
    Je kunt het doen "als hij actief is" onder ( Aanpassen ), indien hij niet actief is dan onder Live Voorbeeld.
    Een theme met diverse instellingen en opties, zetten meestal zodra ze zijn geactiveerd onder ( Weergave ) > Theme Options

Suc6, en ik ben wel een wp liefhebber ;)
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt wo 1 okt 2014
    PMPosts: 44
    @Dekjam daar kan ik best inkomen..hahah..maar ik wil het toch is proberen, vind het toch wel interessant maar moeilijk voor bouwvakkertje

@ReneV fot's veranderen lukt wel, alleen in de slider van de template staaat tekst, die wil ik veranderen heb nu ongeveer alle php bestanden aangeklikt maar ik zie het nergens staan...maar dan ook nergens..dus ik begrijp dat dat de tekst ergens op mijn pc zou moeten staan...ik zie het ook in de bron code van index...maarf kan het echt niet vinden.
    kijk maar is in broncode als je wilt...www.dakenschildwerk.nl...ben al vaker tegen dit probleem opgelopen..en toen vond ik ook niks.

om tureluurs van te worden
  • @ReneV

Eerste gedeelte gevonden, nu de rest thnx... \:D/
  • bewerkt do 2 okt 2014
    PMPosts: 732
    De tekst die in de slider staat is je titel van de pagina en omschrijving.
    In de settings header kun je deze ook uit zetten (empty).

Als je kijkt in de frontpage.php staat er bij switch ($nirvana_slideType) drie opties.
    https://themes.svn.wordpress.org/nirvana/0.9.7/frontpage.php
    1). Disabled
    2). Custom slides (hier spreekt men ook over $slide['title'] = ${"nirvana_slidetitle$i};
    3). Default: title = get_the_title();

Als ik het stukje php bekijk is er voor iedere image een link, title en text invoer mogelijk.

Dus het lijkt mij niet nodig om in de php te gaan werken, maar eerder zoeken in de theme instellingen (header) naar de positie waar je de titel en tekst kunt invoegen.

Heb momenteel even geen wp draaien hier op de pc, anders had ik even meegekeken.

• bewerkt do 2 okt 2014
    @ReneV,

het is gelukt heb tekst veranderd in de slider, ben nu nog aan het proberen ... maar gaat goed..
    Ik wil hier een soort van landingspagina van maken door gelinkt naar mijn eigen website.
    Ik ben ook gelijk wat andere dingetjes tegen gekomen om tekst te veranderen, heb het gevoel dat het met nirvana weer iets makkelijker is geworden, nu ik weer iets meer weet..thnx voor helping.. :bz
    Bijna iedere goed uitgewerkte theme heeft vaak zijn eigen gedeelte in het dashboard menu.
    Zo heeft nirvana een eigen frontpage, je kunt dan een afbeelding als link toevoegen, en diverse blokken verwijderen of toevoegen.

tip:
    indien je alleen een landing pagina wilt gebruiken (meestal je index) zet dan niet alleen een afbeelding "als hyperlink" er op.
    denk ook aan je seo !

Suc6
    M.vr.gr. Rene
  • bewerkt vr 3 okt 2014
    @ReneV
    Ja zoiets had ik al van je begrepen, maar ik kan niet alles vinden in de instellingen...vind het nog lastig om de juiste dingen te vinden..ik weet niet zo goed hoe dat zit met de php bestanden, want ik lees veel over herschrijven van de bestanden..en ik denk dan, waarom herschrijven als je alles in de instellingen kan vinden?
    dus daarom zoek ik in de php bestanden om tte zien wat ze nou eigenlijk bedoelen.
    nu probeer ik de 6 fotos te veranderen op de nirvana template en de tekst, maar kan ze niet vinden in de instellingen, dus ga dan automatisch in de bestanden zoeken, want ja ze moeten toch ergens staan.

Hoe bedoel je dat niet alleen een afbeelding als hyperlink?

Waarom is dat niet verstandig SEO gezien?
    Of bedoel je meer hyperlinken erop?
  • @ReneV,

Nou bedankt voor de uitleg, ben inmiddels al wat verder met de nirvana template, heb na 4 dagen eindelijk door hoe ik de collums vervang.. :-h de rest gaat ook beter, weet iig geval beter waar ik moet zoeken, wordpress wordt steeds leuker heb er seo van yoast bijgedaan..alle buttons in de seo zijn groen..sta in drechtsteden goed in de google..stappie voor stappie :\">
    Kijk anders eens op youtube er is altijd wel wat te vinden omtrent een documentatie betreffende de theme, (nadeel van de naam is dat je iets preciezer moet zoeken).

Omtrent php en een theme, als je een goed werkende theme bezit (zoals nirvana) dan hoef je niet in de source (php bestanden) te gaan werken, misschien ooit een wp instelling die verandert met een update, maar dan zal er ook wel weer een theme update uitkomen.

Het is soms even puzzelen waar wat staat, zo heb ik op www.cichlidenkwekers.nl ook een bestaande theme en dat was ook even zoeken, maar wie zoekt zal vinden ;)

Als je op een index pagina dus eigenlijk je eerste site van je domein alleen een foto plaats die als link functioneert en dan verwijst naar de inhoud van je pagina, dan kun je beter de inhoud gelijk op je index zetten.
    Een pagina met alleen een foto en omschrijving is niet seo vriendelijk, aangezien je omschrijving nergens terug komt als tekst.
    Tevens moet je, je ook afvragen waarom die extra klik/touch ?

Suc6

• @ReneV,

Ok ik heb weer wat te doen.
    En het is idd ff puzzelen, maar als je elke dag iets puzzelt, dan gebeurt er zat.
    Seo vind ik nog lastig maar het begin is er, ik wilde hier eigenlijk een beetje info pagina van maken met de links naar mijn hoofddomein..
    Het is eigenlijk ook een beetje om te kijken wat de mogelijkheden zijn, dit domein gebruik ik meestal om te rommelen, en dan dalijk als ik het wat beter begrijp een definitieve site te maken.
    eerst de mogelijkheden, daarna uitstippelen wat ik precies wil, dan gaan bouwen.
    ik kom erachter elke dag dat er veel meer mee kan dan ik dacht.
    tis goed uitgebreid dat wordpress.
    als ik paar maanden verder ben lukt het vast nog beter, blijven oefenen.
    :-B
Login of Registreer om te reageren.