Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

E-mail adres en spam robots

bewerkt ma 12 mei 2014 in Algemeen Posts: 3
Beste collega's,

Ik ben hier nieuw en erg onder de indruk van jullie know-how!

Nu mijn vraag. Op onze site wil ik een contactmogelijkheid hebben via E-mail. De afgelopen 4 jaar doen wij dit via de tekst kontakt{at]domeinnaam.nl, waarbij de link gekopieerd moet worden en [at] vervangen moet worden met @. Ik doe dit, omdat ik begrepen heb dat er robots zijn die site's afzoeken naar E-mail adressen. Erg gebruikersvriendelijk is dit niet.

Daarom dacht ik aan een contactformulier. Maar wanneer je dat in de programmering van een webpagina opneemt staat het E-mail adres ook op de site en is dus ook leesbaar. Het meest gebruikersvriendelijke lijkt mij een link op de pagina op te nemen naar het E-mail adres, dus dit:

{a href="mailto:kontakt@domeinnaam.nl"
class="linkClass"}kontakt@domeinnaam.nl

(de < en > zijn door een { en } vervangen, anders kan ik de bovenstaande programmeerregel niet zichtbaar maken op dit forumformulier)

Maar dan wordt het E-mail adres ook vermeldt in de HTML code van de webpagina. Toch zie ik dit best vaak. Kan het zijn dat het mailadres niet wordt gelezen door spam robots, omdat het in een link is opgenomen, zijn mensen die dit toepassen onvoorzichtig, of til ik zelf te zwaar aan dit punt van "leesbaarheid voor spamrobots".

Vast bedankt voor jullie advies!

Reacties

Login of Registreer om te reageren.