Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Basis Contactformulier met/zonder upload

bewerkt wo 2 apr 2014 in Tutorials (Develop) Posts: 879
graag daar waar nodig kritische op/aanmerkingen nav deze tut:
(wil graag wat basisscripten op de extra pagina's aanbieden)
http://www.webprofis.nl/index.php?p=/page/basis-contactformulier

Reacties

• PMPosts: 732
    Misschien een stomme vraag, waarom alles in $body herhaling, is dit niet handiger ?

$body = "Naam: " . $naam . "\n";
    $body .= "Onderwerp: " . $onderwerp . "\n";
    $body .= "Email: " . $email . "\n";
    $body .= "Bericht: "\n" . $bericht . "\n";

En wat handig zou zijn is een input check in php.
    Zelf doe ik dit meestal met javascript, maar toch zet ik in de php file nog eens een check.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 879
    ja het eerste, de body opmaak is puur en alleen vanwege het overzicht zo onder mekaar gezet, scheelt idd wat regels als je het zo doet zoals hierboven
    wat betreft die inputcheck: nu is alleen het emailveld gechecked op valide email; wat zij jij nog meer checken dan? geen getallen bij naam ed of required fields?
  • PMPosts: 732
    Ik zou het niet te moeilijk maken, gewoon alle velden zijn verplicht, op uitzondering van die met een bestand daar is een (file) niet verplicht.
    If it's not fun, you're not doing it right!
Login of Registreer om te reageren.