Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Tekst Countdown zonder opmaak

bewerkt vr 28 feb 2014 in Javascript, jQuery etc.. Posts: 32
Hallo,
Ik ben op zoek naar een tekst countdown, als je op internet kijkt zie je alleen maar countdowns die hartstike leuk en mooi opgemaakt zijn maar dat is niet wat ik zoek, ik heb een countdown nodig voor een download pagina, zoals dit ???Download start in ??? seconden???. Hij hoeft niet te redirecten na de countdown, want ik heb dat ???systeempje??? al.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt,
Patrick.

Reacties

  • PMPosts: 732
    Je wilt dus eigenlijk een soort van pauze voordat men wordt verwezen naar het download bestand ?

    In php kun je dit realiseren met sleep(10) en dan wordt na 10 seconde pas verwezen naar het download bestand.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Hallo,
    Ik heb al een HTML code voor de redirect naar het bestand na 15 seconden.
    Maar nu zien mensen alleen "De download zal starten in 15 seconden", en ik zou graag willen dat die 15 naar 0 gaat tellen
    Alvast bedankt,
    Patrick.
  • bewerkt vr 28 feb 2014
    PMPosts: 5
    zoiets misschien:

    <script type="text/javascript">
    window.onload = function() {
    var countdownElement = document.getElementById('countdown'),

    seconds = 10, // aftellen vanaf 10 sec
    second = 0,
    interval;

    interval = setInterval(function() {
    countdownElement.firstChild.data = 'Uw download start in ' + (seconds - second) + ' seconden...';
    if (second >= seconds) {
    clearInterval(interval);
    countdownElement.firstChild.data = 'Bedankt voor uw download';
    }

    second++;
    }, 1000);
    }
    </script>

    <div id="countdown"> </div>
    DEMO
Login of Registreer om te reageren.