Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

hoe echo variable in anchor correct

bewerkt vr 29 apr 2016 in PHP, MySQL Posts: 879
Ik heb deze variable in php:
$dir = 'uploads/sfm/'.$UserID;
Die wil ik nu gaan gebruiken met erachter geplakt een andere variable gescheiden door een / in een anchor en dat anchor echoeen
Ik doe het nu als volgt:
echo "<a href='$dir/$file' target='_blank'></a>";
dit werkt, maar is vlg mij niet erg netjes om het zo te doen.
Hoe moet het op de correcte manier?
(tussen $dir en $file moet een slash / komen)
$file is een bestand, daarom in de url moet het achter een / komen
Getagd:

Reacties

  • <a href="<?php echo $dir;?>/<?php echo $file;?>">linktext</a>
    nuetReneV
  • PMPosts: 879
    ja idd, dat kan ook en ziet er beter en overzichtelijker uit vind ik. Thanks
  • PMPosts: 732
    ander manier misschien <?php echo $dir . '/' . $file; ?>
    nuet
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt zo 19 jun 2016
    PMPosts: 48
    Maak alles in php en je omzeilt je probleem.

    Let wel op dat al dat mooier leesbaar maken je site KAN vertragen, er moet nu PHP in en uitgeschakeld worden. Er moet elke keer een echo gestart worden en strings moeten gecombineerd worden.

    En wordt het echt leesbaarder, nee niet echt. Hoe korter de code + hoe minder mode wisselingen (php / html), hoe beter.

    Ik ben overgestapt naar 100% php generatie met 1 enkele echo aan het einde als de pagina klaar is.

    Tevens als voordeel dat ik echo kan gebruiken voor testen en die komen dan bovenaan te staan, dus niet IN de pagina zelf. Meestal veel handiger. En ik kan nu tijdens het aanmaken van de pagina de header gegevens (zoals title, description, keywords, benodigde css en javascript enz. vastestellen en toevoegen. Maakt je site meestal ook sneller.

    Maar alles is een kwestie van style.
  • kbcs schreef:: hoe minder mode wisselingen (php / html), hoe beter.
    Nietus!
    Waarom zou je php je html laten parsen terwijl je browser dat al doet?
    ReneV
Login of Registreer om te reageren.