Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Responsive Menus

Ik ben bezig met een vernieuwde website van KBCS.EU en dat gaat allemaal erg goed.

Ik loop nu echter tegen 1 probleempje op en dat vereist iets emer kennis van css als ik nu heb (denk ik).


Ik heb een responsive menu toegevoegd (met de tijd meegaan zeggen ze dan) en dat werkt goed (zelfs geen javascript enz. vereist).


Als ik er meerdere menus aanmaak, dan gaat het mis als ze overlappen. Uitleggen zou kunnen, maar eerst een voorbeeld is beter.

De url = https://kbcs.eu/zzz-index.php?page_id=ass.

Kies dan bv. bovenaan de optie 'wat zoekt u ?'.

Dan wordt het bijbehorende menu zichtbaar. Helaas blijven de opties van het menu eronder zichtbaar over het geopende menu. Ik verwacht dat het met het css -> position commando te maken heeft, maar dat commando is nodig om de menu items juist weer te geven.

Reacties

  • bewerkt vr 11 mrt 2016
    PMPosts: 879
    z-index toevoegen en hij ligt er boven. Hoe hoger de z-index, hoe dominanter tov anderen met een lagere z-index of helemaal geen z-index. Werkt als het ware met lagen over mekaar heen waarbij de grootste z-index het meest oppervlakkig komt en over anderen heen komt te liggen
    .zzz_nav_dropmenu_content {
    position: absolute;
    min-width: 150px;
    background-color: lightblue;
    display: none;
    z-index: 99; /* deze toevoegen */
    }
    kbcs
  • Heel goed, opgelost.

    Ik had z-index wel geprobeerd, maar blijkbaar verkeerd om.


    In ieder geval bedankt voor de ondersteuning.
Login of Registreer om te reageren.