Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Webgebeuren en motivatie; 5 vragen voor alle members

bewerkt do 25 dec 2014 in Algemeen Posts: 732
5 vraagjes:

1). Wat vindt jij zo leuk en interessant aan het hele web gebeuren ?
2). Waar gaan je voorkeuren naar toe, is het html/css, javascripts, php of ?
3). Waar haal je de motivatie vandaan om steeds weer er mee bezig te zijn ?
4). Wanneer bouwde je, je eigen website zelf ?
5). Hoelang doe je dit al ?
If it's not fun, you're not doing it right!

Reacties

  • PMPosts: 879
    1. Dingen kunnen maken, iets kunnen bouwen wat je direct resultaat geeft
    2. HTML/CSS en PHP (dynamiek brengen in pagina met PHP is leuk)
    3. Ik denk leergierigheid; steeds maar weer dingen willen begrijpen en maar oefenen totdat het lukt
    4. Ongeveer 10 jaar geleden met een WISIWYG totdat ik meer wilde en speciefieker wat de WISIWYG editor me niet meer kon bieden
    5. Ongeveer 10 jaar waarvan de laatste 5 jaar intensiever als ik er tijd voor heb
  • 1: het vinden/delen van info die ik interessant vind.
    2: voornamelijk de door jouw genoemde, zonder die 4 kun je imho niet veel soeps wegzetten :P
    3: als ik ga 'devven' heb ik niets beters te doen ;-)
    4: fieuw...mijn eerste ding op het net was een uitnodiging voor een feest, het linkje naar die swf werd rond gemailt :p
    5: toch al wel een hele dikke 15 jaar, begonnen met flash, om dan ergens rond 2001 te beginnen met het scripten versus compilen
  • PMPosts: 732
    Zal hem zelf ook even aanvullen :)

    1). Het interessante aan het hele web gebeuren vindt ik de technieken die steeds veranderen, en dat je steeds weer iets bij leert.
    2). Mijn voorkeuren gaan naar html/css en php, "javascript ben ik slecht in".
    3). De motivatie vindt ik soms moeilijk te vinden, veel mensen waar ik een site voor bouw willen toch meestal het zelfde. Dus als we tijd hebben doen we iets voor ons zelf waar we weer iets nieuws in kunnen verwerken "en dat motiveert weer".
    4). Eerste site was in 1999 www.zl4all.demon.nl ontstaan uit een bbs dat ik thuis draaide, met veel GIF bestandjes :)
    5). Denk zoon 15 a 16 jaar.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 106
    1). Zoveel, vooral de mogelijkheid om iets 'overal' beschikbaar te maken en de kracht die het heeft.
    2). Niet echt iets. hoewel ik Javascript best kan wil ik daar wat meer induiken. Daarnaast wil ik (zeker met de baan die ik nu heb) heel erg in ASP.NET MVC, Sitecore en Typescript duiken.
    3). Geen idee, het is gewoon leuk.
    4). Wat is echt voor mezelf? Niet super lang geleden heb ik echt een site gemaakt voor mijn portfolio..
    5). Ook een lastige vraag. Je zou kunnen zeggen dat is het sinds eerste klas middelbaar doe, wat zo'n 10 jaar geleden is.
  • 1. Wat ik zo leuk en interessant aan het web gebeuren vind is dat ik zoveel mensen, over de hele wereld, met een bericht kan bereiken.
    2. Mijn voorkeur gaat op de 1e plaats naar html, dan css, javascript en php.
    3. Mijn motivatie haal ik uit punt 1.
    4. Ik bouwde mijn eerste website in 1995.
    5. Ik bouw dus al websites sinds 1995.
  • 1) Een must voor als je bedrijfsmatig bezig bent, het delen van je produkten / kennis met andere ge-intereseeerde.

    2) Als programmeur zou dat zijn in volgorde (nu) php, javascript, html & css.

    3) Het verbeteren van en beschikbaar stellen van meer informatie / kennis.

    4) Eind negentig.

    5) Programmeren al ruim 30 jaar, html sinds eind negentig.
  • 1- Vind het leuk om iets te doen waarvan je direct ziet wat je doet, het geeft een kick om iets mooi te maken.
    2- Html/css ben Javascript en PHP nog aan het leren.
    3- Motivatie ergens vandaan halen is niet aan de orde want het is gewoon leuk om te doen, elke keer weer popelen om wat te gaan maken, elke dag een stapje verder met hulp van dit forum ( super ).
    4- Ergens in 2012, doet het nog niet zo heel lang, ben begonnen met niks.
    5- Rond de 3 jaar, hoop dat er nog wat jaren bijkomen.
  • marssssie schreef:
    1- Vind het leuk om iets te doen waarvan je direct ziet wat je doet, het geeft een kick om iets mooi te maken.
    2- Html/css ben Javascript en PHP nog aan het leren.
    3- Motivatie ergens vandaan halen is niet aan de orde want het is gewoon leuk om te doen, elke keer weer popelen om wat te gaan maken, elke dag een stapje verder met hulp van dit forum ( super ).
    4- Ergens in 2012, doet het nog niet zo heel lang, ben begonnen met niks.
    5- Rond de 3 jaar, hoop dat er nog wat jaren bijkomen.
    Ik zou bijna hetzelfde bericht schrijven.. Dit is bijna helemaal hetzelfde alleen ben ik 1 jaar later begonnen met website en programmeren XD

    4-kerst 2013
    5- programmeer nu dik 2 jaar
  • 1) Eigenlijk geen idee maar het blijft me wel bezig houden.
    2) Html - css - php - js
    3) De ????n speelt WoW ik met html en dergelijke.
    4) De eerste was op TMF web met heel veel gifjes net als ReneV
    5) Sinds 1997
    Dekjam website techniek
    http://www.dekjam.nl
    KvK: 57623503
Login of Registreer om te reageren.