Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

2 features toegevoegd

bewerkt vr 25 mrt 2016 in Nieuws Posts: 162
1. Wie heeft het topic gelezen ( te bekijken via gear icoontje -> View Readers )
2. Chatruimte (link bovenaan in de navbar)
Graag response over deze extra's
Persoonlijk vind ik de chat wel eens handig als je een directe discussie hebt met iemand. Dan hoef je niet over en weer in het topic te commenten. Alleen admins kunnen de regels deleten (X)
De Topic lezers kan m.i handig zijn als vraagsteller en je verwacht van iemand een antwoord; kun je in ieder geval zien dat hij/zij je topic gelezen heeft
Maargoed...wat is jullie mening?
Ohja: de chat wordt via ajax gerefreshed om de 3 a 4 sec. Geen idee of dat voor de server een extra belasting vormt als zich eens een situatie zou voordoen dat er bijv 100 personen zijn ingelogd ( dan worden er dus binnen elke 3 sec honderd requests afgevuurd op de server)
De meeste fouten ontstaan tussen de monitor en de rugleuning van je stoel!

Reacties

  • Chat kan inderdaad handig zijn, maar ik hoop niet dat dat ten koste gaat van nuttig content op het forum/reacties.
    admin schreef:: Ohja: de chat wordt via ajax gerefreshed om de 3 a 4 sec. Geen idee of dat voor de server een extra belasting vormt als zich eens een situatie zou voordoen dat er bijv 100 personen zijn ingelogd ( dan worden er dus binnen elke 3 sec honderd requests afgevuurd op de server)
    Als je echt VEEL (honderden) personen online hebt, is de pull methode (die de chat hier blijkbaar gebruikt -> refresh om de X seconden) de betere manier.
    Als je echter wat minder volk hebt, is een push manier leuker, die maakt gebruik van http keep alive, dan heb je niet dat geneuzel dat je moet wachten op de volgende refresh, de nieuwe messages worden naar jou gestuurd zodra ze er zijn ipv dat jij wacht op een refresh.
    Ik heb echter geen idee van/tot hoeveel personen het interessant is om te kiezen voor push of pull, de ooit door mijzelf gemaakte chat heb ik maar getest met 3 personen :smile: en dan pleurde elke keer mijn socket eruit, omdat ik die niet mocht draaien op mijn shared hosting ( jij wrs ook niet en maakt jouw chat gebruik van een database, terwijl de mijne helemaal niets op sloeg, maar gewoon realtime chat was zonder files of databases)
    Maar gezien het hier toch niet zo druk is, is de manier die je nu gebruikt altijd goed ;)

    Dat dingetje 'wie heeft het gelezen', bwah, het vreet geen brood, maar echt nuttig...geen idee, voor mij niet iig.

    nuet
  • Lijkt mij wel een goed idee, een chat! Soms wil je een kleine feedback op een antwoord of iets dergelijks of even snel een toevoeging... :smile:
    nuet
  • PMPosts: 732
    Een chat gebruiken terwijl niemand online is voor reactie (NOT DON).

    Tevens zal je forum er door leiden, er zullen minder vraagstellingen zijn (topics) die dan via chat worden beantwoord.
    nuet
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt za 26 mrt 2016
    PMPosts: 879
    ReneV schreef:: Tevens zal je forum er door leiden, er zullen minder vraagstellingen zijn (topics) die dan via chat worden beantwoord.
    ja dat is wat vinTage ook al aangaf; het mag niet ten koste gaan van de content in Topics.
    De bedoeling is eigenlijk dat de chatruimte een plaats wordt waar "verder" gediscussieerd kan worden als het inhoudelijk niet meer echt betreking heeft op het topic.
    Mijn voorstelling en gebruik van chat is als volgt:
    Op een topic wordt een vraag gesteld en er komt door iemand of door velen een antwoord. Op een gegeven moment ben je echt met iemand in discussie over een bepaald onderwerp waarin over en weer korte antwoorden gegeven worden en het ook niet meer direct betrekking heeft op het topic Vaak zie je ook dat de andere persoon online is en weet je dat je weer snel antwoord krijgt op je reactie. Bijvoorbeeld vanaf hier zo'n voorbeeld:
    http://webprofis.nl/discussion/comment/2796/#Comment_2796
    Op dat moment kun je zeggen: zullen we deze discussie verder zetten in de chat?
    Dat is m.i de functie van de chat. Het moet ZEKER geen vervanging worden van een topic starten en hierop reageren. Daar is ie idd niet voor bedoeld.
    Maar @ReneV : ik snap hetgeen je bedoelt en als de chat idd aangegrepen wordt om vragen te stellen dan schiet het zijn doel voorbij en heeft het forum er zeker onder te lijden. Absoluut; ben ik met je eens.


Login of Registreer om te reageren.