Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Bugs en Verbeteringen op dit Forum

bewerkt di 9 jun 2015 in Bugs & verbeteringen Posts: 879
Forum vandaag ( 22 jan) geupdate.
Features die nieuw zijn:
- Topic kan nu omhoog geduwd worden in de topiclijst met Bump Up (onder het gear icoon)
- Een Topic kan als "Opgelost' worden gemarkeerd; in de Topic lijst verschijnt li "V Opgelost" in groen; in topic zelf ook bovenaan. ( Topic starter en Mods kunnen dit)
De eerste heeft een ajax refresh en de 2e zou die ook moeten hebben maar die werkt nog niet
- Een reactie heeft bovenaan in de grijze balk een grijze V Bij klik hierop wordt ie groen. ( afgekeken bij stackoverflow ) ( Topic starter en Mods kunnen dit)
- Notificatiemelding re boven in de headerbalk als iemand op je topic heeft gereageerd of je naam heeft genoemd
- Idem Inbox (email via PM)
- Mogelijkheid tot unsubscribe van topics ( geen notificaties meer la siemand post)
- useragent wordt weergegeven in topics met bijbehorend icoon
- mogelijkheid om een Poll te starten via een topic
- in een reactie mogelijkheid tot like of dislike en promote van reacties waarna ( harde refresh) de kleine avatar eronder verschijnt met thumb up or down
Deze funcite is gekoppeld aan de badges. Die moet ik nog instellen. Van de ene kant vind ik het een leuk idee de badges, van de andere kant is het vlg mij ook weer typisch amerikaanse
manier om jezelf onder de aandacht te brengen...
- het maken van extra pagina's ( tuts en scripts) is nu een stuk eenvoudiger en kan iedereen met mod rechten doen. je start gewoon een nieuw topic onder de categorie Tuts & Scripts en zet daar de content in. Het topic wordt direct als gesloten gepost met alleen voor de mods een edit optie, en voor de gewone members alleen view optie.
het uploaden van demobestanden kan weer via Upload onder de dropdown bij de gear icoon re boven in de headerbalk. Ik moet wel nog ff een goede indeling maken voor alle demoscripten.
-

ohja: bij het posten van reacties met codeblock: geshi heeft een harde refresh nodig, dus de code zla in beginsel niet highlighten, na refresh wel

TODO's:
- de suggesties bij zoekfunctie inbouwen
- kijken of ik een harde refresh kan forceren na submit in topic





«1

Reacties

  • PMPosts: 879
    ben wat aan het stoeien met positie van Aankondiging, Nieuw Topic, Niew Reactie, Opgelost etc. Ik heb ze nu rechts laten floaten. Als iemand hier andere ideeen over heeft laat het even weten. Ook wat betreft de achtergrondkleur nieuw topic: lichtgroene kleur wel/niet behouden? Bij nieuwe reactie: lichtblauwe achtergrondkleur wel/niet? Gooi maar een balletje op...
  • PMPosts: 732
    Persoonlijk vondt ik dat met die kleuren wel handig, al is het bijvoorbeeld de kleur van de titel dat die anders is.
    Nu ff kijken en wennen omtrent nieuwe reacties cq berichten.
    nuet
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 879
    update: SQL button toegevoegd aan code buttons
  • PMPosts: 879
    lichtgroene en lichtblauwe achtergrondkleuren weer toegevoegd:
    lichtgroen: nieuw topic
    lichtblauw: nieuwe reactie in al gelezen topic
  • PMPosts: 732
    Grrr ik kom er maar niet aan toe om de navbar te veranderen.
    Excusses maar druk, druk, druk en tussen door nog druk.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt di 27 jan 2015
    PMPosts: 879
    heeft geen haast...take your time ;)
  • bewerkt wo 28 jan 2015
    PMPosts: 879
    update: headroom.js toegevoegd hier op hoofddomein
  • bewerkt vr 30 jan 2015
    PMPosts: 879
    Oke dan; als het goed is werkt de harde refresh nu goed als je op de submit buttons klikt; dwz. "Plaats Reactie" en
    "Sla Reactie op" buttons. In een javascript heb ik dit erbij gevoegd:

    $(document).on('CommentAdded', function() {
    window.location.reload();
    });
    Deze forceert een harde refresh, alleen bij submit, dus niet op preview en draft
    Dit verhelpt nu de highlighting die directzichtbaar wordt na posten of editen, alsmede de grote V in de header boven de buttonbar, en de gear icoon die weer direct zichtbaar wordt na submitten en de admin checkbox re van de gear icoon. Allen hebben een harde refresh nodig.
  • bewerkt zo 1 feb 2015
    PMPosts: 879
    Weetje:
    Mocht iemand gekleurde tekst willen schrijven, gebruik dan de font tag zonder style:

    <font color="red">Rode tekst</font>
    Rode tekst
  • ArtArt
    bewerkt zo 1 feb 2015
    PMPosts: 11
    Ik heb heel vaak dat inhoud binnen code-tags onzichtbaar wordt. Hier een screenshot. Het is ook bij bijvoorbeeld het meta-tags-topic. Daar zie ik bij elke code-tag slechts 1 regel code en voor de rest allemaal bladwit.
  • PMPosts: 879
    Yep dat was het probleem met die geshi codehighlighting Art. Die heeft een harde refresh nodig. Ik heb ook even geexperimenteerd met een code highlighting die volledig op javascript gebaseerd was en die had dat probleem niet. Het probleem zat hem in is de submit die via AJAX geschiedt en geshi niet geladen wordt. Met plain text is dit geen probleem maar bij code tags krijg je rare dingen te zien. Maar als het goed is als je nu een stukje code post binnen de pre tags dan zal die aanvankelijk ook even achterwege blijven, maar direct erna volgt de refresh en zal die oplichten. Zo zie ik het tenminste nu nadat ik het javascript van 2 posten hierboven erin heb gezet. Als het nog steeds niet werkt laat dan ff weten.
  • PMPosts: 879
    ohja, ook nog een "bugje" dat ik eruit wil halen: als je een notificatie krijgt re boven in rood blokje bij notificatie icoontje of inbox icoontje, dan moet dit eigenlijk verdwijnen als je erop klikt. Nu pas verdwijnt dit pas als de flyout naar beneden rolt en je er iets in aanklikt, of weer een harde refresh doet. Denk dat ik dat wel met javascript onclick classe verwijderen kan realiseren
  • bewerkt di 3 feb 2015
    PMPosts: 879
    De alerts voor notificaties en inbox ( re boven de iconen) verdwijnen nu bij onclick. Alleen de inbox zal terugkomen bij een refresh zolang je het bericht niet gelezen hebt. Indien gelezen, blijft deze ook weg.

    Origineel stond er dit voor de notificaties:

    $CNotifications = is_numeric($CountNotifications) && $CountNotifications > 0 ? '<span class="Alert">'.$CountNotifications.'</span>' : '';
    in combinatie met deze echo:

    echo Anchor(Sprite('SpNotifications', 'Sprite Sprite16').Wrap(T('Notifications'), 'em').$CNotifications, UserUrl($User), 'MeButton FlyoutButton', array('title' => T('Notifications')));
    En voor Inbox:

    $CInbox = is_numeric($CountInbox) && $CountInbox > 0 ? ' <span class="Alert">'.$CountInbox.'</span>' : '';
    in combinatie met deze echo:

    echo Anchor(Sprite('SpInbox', 'Sprite Sprite16').Wrap(T('Inbox'), 'em').$CInbox, '/messages/all', 'MeButton FlyoutButton', array('title' => T('Inbox')));

    De alerts werden beiden in de classe .Alert geparsed.
    Om deze te scheiden heb ik ieder een unieke class erbij gegeven: js-clear-notifications en js-clear-inbox en de classe Alert gescheiden in AlertNotifications en AlertInbox.

    $CNotifications = is_numeric($CountNotifications) && $CountNotifications > 0 ? '<span class="AlertNotifications">'.$CountNotifications.'</span>' : '';

    echo Anchor(Sprite('SpNotifications', 'Sprite Sprite16').Wrap(T('Notifications'), 'em').$CNotifications, UserUrl($User), 'MeButton FlyoutButton js-clear-notifications', array('title' => T('Notifications')));
    en:

    $CInbox = is_numeric($CountInbox) && $CountInbox > 0 ? ' <span class="AlertInbox">'.$CountInbox.'</span>' : '';

    echo Anchor(Sprite('SpInbox', 'Sprite Sprite16').Wrap(T('Inbox'), 'em').$CInbox, '/messages/all', 'MeButton FlyoutButton js-clear-inbox', array('title' => T('Inbox')));

    Nu dit javascript erbij en de Alert classes worden bij onclick onafhankelijk van elkaar verwijderd:

    // Clear notifications alerts
    $(document).on('click', '.js-clear-notifications', function() {
    $('.AlertNotifications').remove();
    });

    // clear inbox alerts
    $(document).on('click', '.js-clear-inbox', function() {
    $('.AlertInbox').remove();
    });


  • PMPosts: 879
    hmmm...niemand echt belangstelling om het polletje re boven in te vullen? http://webprofis.nl/discussion/366/vragen-over-browsergebruik#latest
  • PMPosts: 732
    poll over browser heb ik ingevuld, helaas zie je dan erna zelf niks meer.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • bewerkt ma 9 feb 2015
    PMPosts: 879
    ? je ziet toch gelijk de resultaten bij submit?
    maar als jij de polll hebt ingevuld zouden er minimaal 3 stemmen moeten staan bij de resultaten en ik zie er maar 2; dus dan werkt dat ding neit fatsoenlijk :(
  • PMPosts: 732
    Even andere bug, zodra je een artikel (bericht gaat lezen) en je scrollt naar boven en gaat met de muis over het artikel dan valt je header (navbar) weg, denk dat je hier even met z-index moet spelen.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 732
    Omtrent die polls, allemaal leuk maar waarvoor is dit ?
    Uit ervaring weet ik dat een poll bijna door niemand wordt gebruikt, dus dit kost alleen scripts.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 879
    ReneV schreef:: denk dat je hier even met z-index moet spelen.
    yep ik zie het met mousover valt ie onder de reacties; ff die z-index wat omhoog schroeven denk ik
    die poll:
    ja ik ga hem er ook uitgooien, was een leuk opzetje maar idd animo is vaak erg laag. Ik maak me er zelf ook schuldig aan om daar nooit geen tijd voor te maken



  • bewerkt do 19 feb 2015
    PMPosts: 415
    Die nav/header is grappig, maar mist zijn doel door andere info wel 'ouderwets' mee te laten gaan met de scrollbar.

    De rechter kolom (met start nieuw/in dit topic, laatste reaties, etc) zou i.m.h.o fixed->zichtbaar position moeten hebben, daar deze ook relevante info toont ten tijde van lezen/posten :p
  • bewerkt do 19 feb 2015
    PMPosts: 879
    ja eigenlijk wel maar als ik die rechterkolom fixed ga geven dan zal die toch nooit in zijn geheel zichtbaar zijn vanwege de lengte. Dan zou ik daar een aparte scroll op moeten zetten toch anders kun je het onderste gedeelte niet meer bereiken? Ik heb dan een probleem met die stickyfooter
  • PMPosts: 732
    Dat met die sidebar is inderdaad misschien een betere optie.
    Ik heb dit op mijn wp site www.cichlidenkwekers.nl ook lopen.
    Wat betreft de lengte die past zich gewoon aan zodra artikel erg lang is dan staat hij altijd boven, is artikel kort dan staat hij onder (of blijft gewoon staan).
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 879
    Waar moe tik dan kijken Rene op jouw website hierboven? ik zie nergens iets van een sticky sidebar...
  • PMPosts: 732
    Die komt pas zodra je een artikel bekijkt dat langer is dan de sitebar zelf.
    Bijvoorbeeld: http://www.cichlidenkwekers.nl/diagnose-visziektes
    Er zit een vertraging in de sidebar maar hij scrollt mee met de content.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 879
    ja ik zie het idd u; welk script zit hierachter? sticky sidebar had ik zelf ook al op gezocht maar kan niet direct iets vinden dat een lange sidebar met vertraging doet meescrollen
  • PMPosts: 732
    Er zijn er verschillende te vinden:

    Deze vindt ik zelf het snelste en ook functioneel:
    http://www.waypointarts.com/blog/2013/06/29/fixing-a-side-bar-while-scrolling-until-bottom

    En wil je een met een beetje effect:
    http://css-tricks.com/scrollfollow-sidebar/

    If it's not fun, you're not doing it right!
  • PMPosts: 106
    Het viel me op dat als je op de website komt je een cookie-akkoord melding krijgt, maar als ik in de console kijk staan alle cookies er al :/
  • bewerkt vr 6 mrt 2015
    PMPosts: 879
    Als het goed is is dit cookie er nog niet als je niet op Akkoord hebt geklikt:
    Ik heb dit scriptje ervoor gebruikt Erwin:


    function getCookie(c_name)
    {
    var i,x,y,ARRcookies=document.cookie.split(";");
    for (i=0;i<ARRcookies.length;i++)
    {
    x=ARRcookies[i].substr(0,ARRcookies[i].indexOf("="));
    y=ARRcookies[i].substr(ARRcookies[i].indexOf("=")+1);
    x=x.replace(/^\s+|\s+$/g,"");
    if (x==c_name)
    {
    return unescape(y);
    }
    }
    }


    function displayNotification()
    {

    // this sets the page background to semi-transparent black should work with all browsers
    var message = "<div id='cookiewarning' ><div style='z-index:9999; position:absolute; margin-top: -110px; width:100%;height:100%;background: rgb(0, 0, 0) transparent;background: rgba(0, 0, 0, 0.6);filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr=#99000000, endColorstr=#99000000);-ms-filter: \"progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr=#99000000, endColorstr=#99000000)\"'>";

    // center vert
    message = message + "<div style='margin-top:0px;padding:10px;width:100%;height:auto;background: #f3f3f3; border-bottom: 1px solid #ccc; text-align: center;color:#333; z-index: 9999'>";

    // this is the message displayed to the user.
    message = message + "Webprofis maakt gebruik van cookies ten behoeve van sessies en Google Analytics. Als u op Akkoord klikt stemt u ermee in dat deze cookies op uw computer geplaatst worden.<br/><br />";


    // Displays the I agree/disagree buttons.
    // Feel free to change the address of the I disagree redirection to either a non-cookie site or a Google or the ICO web site
    message = message + "<INPUT TYPE='button' VALUE='Akkoord!' style='background-color: #00be00; padding: 5px; margin-left: 45%; margin-right: 50%; color: #333; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 4px;' onClick='JavaScript:setCookie(\"jsCookieCheck\",null,365);' />";


    // and this closes everything off.
    message = message + "</div></div></div>";


    document.writeln(message);


    }

    function setCookie(c_name,value,exdays)
    {
    var exdate=new Date();
    exdate.setDate(exdate.getDate() + exdays);
    var c_value=escape(value) + ((exdays==null) ? "" : "; expires="+exdate.toUTCString());
    document.cookie=c_name + "=" + c_value;

    // set cookiewarning to hidden.
    var cw = document.getElementById("cookiewarning");
    cw.innerHTML = "";
    }

    function checkCookie()
    {

    var cookieName="jsCookieCheck";
    var cookieChk=getCookie(cookieName);
    if (cookieChk!=null && cookieChk!="")
    {
    // the jsCookieCheck cookie exists so we can assume the person has read the notification
    // within the last year

    setCookie(cookieName,cookieChk,365); // set the cookie to expire in a year.
    }
    else
    {
    // No cookie exists, so display the lightbox effect notification.
    displayNotification();
    }
    }

    checkCookie();
  • PMPosts: 879
    Wat badges aangemaakt
  • PMPosts: 106
    Ik zie in die javascript niet dat cookies als die van analytics worden tegen gehouden zolang je nog niet heb accepteren hebt gedrukt.
Login of Registreer om te reageren.