Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

Afbeelding wordt niet getoond

bewerkt ma 10 nov 2014 in XHTML, XML Posts: 1
Goedendag,

Ik heb een website aangepast vanwege wat veranderingen. ik gebruik hiervoor expression design (een gratis windows programma). Ik hierbij een plaatje toegevoegd en bij de preview is deze te zien. Dit geld ook als ik mijn index.htm bestand aanklik in verkenner. Ook dan is deze te zien. Maar op het moment dat ik deze op mijn server upload dan wordt deze niet weergegeven. Het bekende plaatje van een ontbrekende afbeelding wordt dan getoond. Hoe kan dit/hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Reacties

  • PMPosts: 879
    Hallo Dowd,

    Kun je misschien een url geven? Dan kunnen we in de broncode meekijken. Om welk plaatje gaat het?
    Geef ook even aan in welke map je het plaatje hebt geupload en post voor het gemak even het stukje code waarin de verwijzing van het plaatje staat...
  • Ik heb deze problemen ook gehad! meestal was de naam van het plaatje en de naam in de link naar het plaatje niet exact hetzelfde.
    Kan zowel in de filenaam als de extensie zitten, denk bijvoorbeeld aan kleine letters en hoofdletters!
    Op je computer wordt er geen onderscheid gemaakt tussen .jpeg en .JPEG maar de meeste servers doen dit wel!
  • PMPosts: 732
    Wat vaak gebeurt is dat path niet meer klopt.
    bv. /c:/mijn documenten/afbeeldingen/foto.jpg

    De server waar de website staat kent geen /d:..........
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • gebruik bv afbeeldingen/foto.jpg (of soms ../afbeeldingen/foto.jpg als je in map je html zet).

    Dat zal meestal de oplossing zijn.

    Alhoewel op windows servers er nog wel een C: kan zijn, is dat bij andere servers niet het geval, en die C: zal andere zaken bavatten als jou C:

    Vergeet ook niet de foto(s) naar de server over te hevelen.
Login of Registreer om te reageren.