Webprofis is een Forum waarin je vragen kunt stellen die webgerelateerd zijn. Heb je vragen over of problemen met je Webpagina, HTML, CSS, Javascript, PHP of andere client of serverside scriptingtalen? Stel ze dan gerust op dit forum. Op dit forum zijn een aantal vrijwilligers actief die u graag met uw vragen willen helpen en u waar mogelijk een passend antwoord aanbieden. Hebt u zelf veel ervaring en kennis met betrekking tot het bovenstaande? U bent van harte welkom om uw kennis met anderen te delen!

We hopen dat eenieder op dit Forum een leerzame ervaring mag opdoen.

Team Webprofis

backup database

bewerkt zo 15 jun 2014 in Databases Posts: 162
Ik maak regelmatig een complete backup van de bestanden in de webroot. Maar hoe zit dat met de backup van de database, is de hoster hier doorgaans verantwoordelijk voor of komt dat ook voor eigen rekening?
De meeste fouten ontstaan tussen de monitor en de rugleuning van je stoel!
Getagd:

Reacties

  • PMPosts: 732
    Ik denk dat het aan het pakket licht wat je huurt.
    Ik maak zelf iedere maand een full backup, dat is inclusief de komplete root en alle mysql databases.
    Gaat er in de tussentijd toch nog iets fout, dan kan ik via cpanel een dag terug of naar de dag gaan toen het nog allemaal goed liep.
    Ik weet dat bij sommige providers hiervoor extra kosten zijn.
    If it's not fun, you're not doing it right!
  • Doorgaans maken providers wel backups. Maar bij backups is het belangrijkste, vertrouw niet op andere om het voor je te doen.

    Zorg daarom ook dat je zelf backups maakt, zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen. Jij hebt de ellende als het allemaal misgaat. Als je provider dat dan ook doet (al dan niet tegen betaling), dan is de kans dat je wat kwijtraakt vrijwel NUL.

    (zelfs als ze het behoren te doen, doen ze het dan ook wel betrouwbaar genoeg - zeker in zwakke tijden zoals nu - ook als heet in de overeenkomst staat ?). Uiteindelijk ben je zelf eind-verantwoordelijk.
Login of Registreer om te reageren.